مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

مجله پزشکی و سلامت

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

کابل rg 59

کابل هاي کواکسيال با استفاده کابل RG59  دوربین مداربسته از رتبه RG باعث تمايز بين انواع مختلف کابل شده است. RG قديمي به مدت طولاني فراموش شده است که مخفف دوره نظامي “راهنماي راديويي” است  تعداد مشخصات متفاوتي براي کابل نکته: در انواع با کیفیت تر کابل RG59 دوربین مداربسته محافظ دیگری میان عایق و شیلد قرار می دهند تا نویز کمتری جذب کابل شود.

 

کابل RG59

کابل RG59 مدت طولاني در اطراف ما مورد استفاده قرار ميگيرد نکته: در کابل کواکسیال هرچه قطر مغزی بیشتر باشد، افت سیگنال در مسافت طولانی تر کمتر خواهد شد. اين کابل توسط اکثر مردم , براي کابل تلويزيون مورد استفاده قرار مي گرفته است . الزامات سيگنال هاي مدرن در چند سال گذشته , 

RG 59 براي سيگنال هايي با فرکانس پايين تر (هرچيزي در زير حدود 50 مگاهرتز) مناسب است که باعث مي شود آن يک انتخاب خوب براي يک تلويزيون مداربسته (CCTV)  جنس مغزی و شیلد می تواند از نوع مس، آلومینیوم و آلیاژ این دو باشد.

 

مشخصات کابل ترکیبی RG59 چیست

با توجه به این که در کابل ترکیبی ساختاری از کابل RG59 وجود دارد در این نوع کابل نیز جنس مواد به کار رفته در قیمت کابل تاثیر گذار است. در این نوع کابل نیز کابل های تمام مسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند. کابل هایی با مغزی مس، شیلد مس و برق آلومینیوم و همچنین مغزی مس، شیلد آلومینیوم و برق آلومینیوم نیز وجود دارند که ارزان تر هستند.

 

قسمتي از کابل RG 59 در پايان خود تکميل نشده مي باشد .

غلاف پلاستيکي بيروني

محافظ به هم تابيده ي مسي

عايق دي الکتريک داخلي

هسته مس آبکاري شده (و گاهي هسته جامد) 

 

کابل کواکسیال که معمولاً به کابل های “کواکس” نیز معروفند، نوعی کابل برق سنگین هستند که در انواع کاربرد های انتقال سیگنال رادیوفرکانسی (RF) استفاده می شود. کابل های کواکسیال می توانند انواع مختلفی از تداخل را تجربه کنند. نشت سیگنال زمانی اتفاق می افتد که میدان الکترومغناطیسی از محافظ خارج کابل عبور می کند. در موارد دیگر، سیگنال خارجی می تواند از طریق عایق نشت کند.


 

در مطالب قبلی شما را با کانکتور کابل کواکسیال اشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص این نوع کابل ها اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم. کابل کواکسیالیک کابل کواکس سرعت انتقال 10 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد. آنها همچنین دارای ظرفیت انتقال 80 برابر بیشتر از کابل های جفت پیچ خورده هستند.


 

کابل کواکسیال چیست؟

مطمئنا اکثر مردم در مورد کابل کواکسیال یا کابل RG-59 شنیده اند و یا می دانند ضخامت این کابل ها معمولاً در حدود 0.5 اینچ تا 1.75 است که قطر آنها را نسبت به انواع دیگر کابل کواکسیال بزرگتر می کند. برای چیست و چه کاربردی دارد. حتی امکان دارد که اسم مستعار آن به نام کواکس یا نام های اختصاری RG-6  یا کابل RG-59 را زیاد شنیده باشید.

اولین لایه روی رسانای مرکزی دی الکتریک نام دارد، حد فاصل بین رسانای مرکزی و لایه های خارجی قرار دارد که نقش عایق را ایفا می کند. لایه های بعدی که به طور کلی شیلد گفته می شود، مانع تداخل امواج الکتریکی و انتقال رادیویی خواهند شد.

کابل کواکسیال نوع خیلی رایج از کابل انتقال داده های محافظت شده می باشد که از دو رسانا ساخته شده است و به طور هم محور جهت دار شده اند اما توسط یک لایه عایق از هم جدا شده اند. اجزای درون کابل کواکسیال به طور جزیی در زیر توضیح داده می شود:

کابل کواکسیال RF چیست؟

از کابل های کواکسیال RF برای انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود. آنها کابل ورودی استاندارد در تلویزیون ها هستند و دارای یک پین واحد که به ورودی RF دستگاه متصل می شود.

هسته کابل کواکسیال شامل سیمی فلزی می باشد که اولین رسانای مود در سیم است. این هسته با یک لایه از عایق ضد برق غیر رسانا پوشیده شده است که دور خود این عایق با تور فلزی، فویل و یا قطیان پوشیده شده است.

این کابل ها در اطراف ما هستند و از ابتدای قرن بیستم تاکنون وجود داشته اند. آنها کاربرد های مهمی در تلفن، کابل و اینترنت دارند که باعث می شود همه جا در خانه ها و محل کار مردم حضور داشته باشند.

 

فناوری کابل های کواکس به طور مداوم در حال پیشرفت است. قیطان رسانای دوم این سیم می باشد. در آخر کل سیم در جلد خارجی محافظی یا پوششی پیچیده شده است که همه چیز را کنار هم نگه می دارد. به همین ترتیب، به خاطر سپردن هر نوع کابل کواکس موجود ممکن است دشوار باشد.

عملکرد کابل کواکسیال

برای اینکه بفهمیم کابل های کواکس چگونه کار می کنند، ابتدا باید با چهار لایه مختلف آن آشنا شویم.

 

بعلاوه، این امر آنها را به یکی از بادوام ترین انواع کابلهای مورد استفاده در عملیات انتقال فرکانس رادیویی تبدیل می کند. نام “کواکسیال” از محور مشترک دو هادی کابل گرفته شده است.

کابل کواکسیال هارد لاین

این نوع کابل کواکسیال متداول ترین نوع کابل کواکس در کاربردهایی که به قدرت سیگنال بالا نیاز دارند می باشد.

 

کابل کواکسیالکاربرد کابل کواکسیال اری

این سوال واقعا به جاست! کواکس طراحی شده است تاسیس سیگنال هایی با فرکانس بالا را حمل کند و از آن سیگنال ها در برابر اینترفرنس های الکترو مغناطیسی (EMI) محافظت کند.

 

 

 


تاريخ : یک شنبه 7 آذر 1400 | 15:35 | نویسنده : mm |

چرا به زيرپايي متحرک نياز داريم؟

چرا به زيرپايي متحرک نياز داريم؟

 

به سادگي، به تنظيم پاهاي شما در بهينه ترين موقعيت ارگونوميک براي افزايش راحتي و کاهش خطر مشکلات سلامتي کمک مي کند. هنگامي که جاي خود را تنظيم مي کنيد تا مطمئن شويد که بدن شما در ارگونوميک ترين موقعيت روي ميز قرار دارد - ابتدا صندلي را طوري تنظيم مي کنيم که ارتفاع ميز مناسب باشد به طوري که آرنج شما در سطح ميز يا کمي بالاتر از سطح ميز باشد. براي به دست آوردن اين موقعيت اول، بسياري از افراد تمايل دارند پاهاي خود را از روي زمين بلند کرده باشند و نمي توانند پاهاي خود را صاف روي زمين قرار دهند. اين وضعيت براي کار روي ميز ضروري است، زيرا بدون مراقبت از پاها،  گردش خون در پشت ران را قطع مي شود و باعث درد و مشکلات سلامت جدي در آينده خواهد شد. آيا زير پايي متحرک مانند خريد لوازم التحرير براي شروع کار ضروري است



 

پس راه حل چيست؟ داشتن تکيه گاه که پاهاي شما روي آن تکيه کنند تا وضعيت بدني درست را حفظ کنند - اينجا جايي است که زيرپايي متحرک ساخته شده اند و اکنون به يک قطعه محوري از تجهيزات براي فضاي کار اداري تبديل شده اند.

 

 

امروزه انواع مختلفي از زيرپايي و يا زير پايي متحرک با عملکردهاي خاص بسته به نياز کاربر وجود دارد، بنابراين ما اينجا هستيم تا عوامل زيرپايي فعلي را بررسي کنيم تا در هنگام خريد زيرپايي خود در نظر بگيريد.

 


 

مزاياي استفاده از زيرپايي چيست؟


 

گردش خون را تقويت مي کند

 

زيرپايي ها با قرار دادن پاها در حالت تکيه شده، در خنثي ترين حالت به کاهش خطر ابتلا به مشکلات گردش خون کمک مي کنند. گزينه‌هاي پيشرفته زيرپايي يا همان زير پايي متحرک داراي ويژگي «تکان دادن» است که با تقويت حرکت پاها هنگام نشستن پشت ميز، اين عملکرد را افزايش مي‌دهد. خيلي وقت هاي پاهايمان مانند پوشه آويز آويزان است و اين بسيار براي سلامت بدن ما مضر است



 

حالت بدن را در وضعيت مناسب قرار مي دهد

 

هنگام استفاده از زيرپايي که به درستي در زير ميز قرار مي گيرد، به قرار دادن بدن در وضعيت صحيح بدن کمک مي کند تا خطر آسيب يا درد آينده را به حداقل برساند.



 

راحتي و بهره وري بيشتر

 

هنگام استفاده از زيرپايي براي قرار دادن پاها و پاها روي ميز، مي توانيد بلافاصله احساس راحتي بيشتري کنيد. راحتي بيشتر به معناي درد کمتر و درد کمتر مي تواند به معناي بهره وري بيشتر باشد.

 

قابليت تنظيم ارتفاع:

 

رايج ترين عاملي که بايد در نظر گرفته شود، تنظيم ارتفاع براي زيرپايي است. اين امکان قد صحيح کاربر را فراهم مي‌کند - اندازه‌گيري‌هاي تنظيم ارتفاع را شناسايي کنيد تا اطمينان حاصل کنيد که براي ارتفاع مورد نياز شما مناسب است.



 

قابليت تنظيم زاويه:

 

برخي از زيرپايي ها داراي تنظيم زاويه ثابت يا متحرک هستند. اين به کاربر اين امکان را مي دهد که تنظيم را تغيير دهد تا اطمينان حاصل شود که مفاصل مچ پا در موقعيت خنثي قرار دارند تا راحتي بهينه در هنگام نشستن داشته باشند.



 

حرکت پد پا - عملکرد تکان دادن:

 

برخي از زيرپايي‌هاي ارگونوميک، عملکرد چرخشي را از بالشتک‌هاي زيرپايي فراهم مي‌کنند که به زيرپايي‌ها اجازه مي‌دهد پاها را به جلو و عقب تکان دهند و باعث افزايش حرکت و افزايش گردش خون مي‌شود.



 

مواد سنگين:

 

بيشتر زيرپايي‌ها با يک ماده پلاستيکي سخت براي کف پا عرضه مي‌شوند که استاندارد است. برخي ديگر يک پد آجدار ارائه مي دهند تا در حين استفاده، پاها را تا حدودي «ماساژ» ارائه دهند. براي محيط‌هاي کاري که در آن کفش‌هاي کثيف وجود دارد، نگاه کردن به محصولي مانند زيرپايي بلند مي‌تواند بهترين گزينه با پد فرش سنگين آن باشد که به چسبيدن کفش به زيرپايي کمک مي‌کند و هيچ «لغزيدن» پاها از زيرپايي وجود ندارد. .

 

 

 

پايه ضد لغزش:

 

زيرپايي‌ها بايد داراي پايه‌اي ضد لغزش باشند تا در حين استفاده، زيرپايي روي زمين سر نخورد.

 

 


تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1400 | 15:14 | نویسنده : mm |

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک

آیا منتظر یک نوزاد هستید و به این فکر می کنید که چگونه یک فضای پاک در اتاق کودک خود ایجاد 

کنید؟

یا می خواهید مطمئن شوید که هوای اتاق فرزندان خردسال شما تا حد امکان سالم باشد؟
در هر صورت، شما به جای درستی آمده اید.
در این پست، یاد خواهید گرفت که چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای نوزادان و کودکان پیدا کنید.
از آنجایی که محافظت از کودک یکی از دغدغه های اصلی هر والدینی است، از هیچ یک از جزئیات مهم صرف نظر نمی کنیم.

بهترین نوع تصفیه هوا برای نوزادان و کودکان نوپا چیست؟
قبل از خرید هر دستگاه تصفیه هوای جدیدی برای استفاده در اتاق کودکتان از نوزادی تا کودکی، خوب است بدانید که این دستگاه ها انواع مختلفی دارند.
حقیقت این است که همه دستگاه های تصفیه هوا برای استفاده در اطراف کودکان خردسال طراحی نشده اند.
در واقع، اگر نوع اشتباهی از دستگاه تصفیه هوا خانگی را خریداری کنید، ممکن است هنگام استفاده از آن به فرزندتان آسیب بیشتری وارد کنید.
برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی‌افتد، نکاتی را در زیر بیان کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که یک دستگاه تصفیه هوا کاملاً ایمن برای  نوزاد یا کودک نوپای خود تهیه کنید.

 

 

ویژگی های برتر در یک دستگاه تصفیه هوای اتاق کودک
دستگاه تصفیه هوایی که برای اتاق کودک انتخاب می کنید باید حداقل این دو مورد را داشته باشد:

فیلتر هپا واقعی
فیلتر کربن فعال

این دو جزء ضروری کلید حفظ سلامت کودک شما هستند.

با ترکیب قدرت آنها، از شر رایج ترین انواع آلاینده های هوا، ترکیبات آلی فرار (VOCs) و بوهای اتاق کودک خلاص می شوید.

ویژگی های اضافی که ممکن است بخواهید به دنبال آن باشید شامل موارد زیر است:

نور UV-C 
این نور به طور خاص برای از بین بردن میکروب ها، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها عمل می کند تا به کاهش عفونت ها و بیماری ها در کودکان شما کمک کند.

نگاهی عمیق تر به هر جزء

فیلتر هپا واقعی
اولین قطعه مهم از دستگاه تصفیه هوای اتاق کودک شما یک فیلتر هپا واقعی است.

این فیلتر در از بین بردن منابع رایج آلودگی هوا که در هر خانه وجود دارد عالی است.

یک فیلتر هپا واقعی می تواند 99.97 درصد از تمام ذراتی را که از آن عبور می کنند تا اندازه 0.3 میکرون به دام بیاندازد . 

این مشخصات مهم هستند زیرا آلاینده های موجود در هوا از نظر اندازه بسیار متفاوت هستند:

گرد و غبار: 0.5 تا 100 میکرون
گرده: 10 تا 1000 میکرون
باکتری: 0.3 تا 60 میکرون
هاگ های کپک: 10 تا 30 میکرون
شوره حیوانات: 2.5 تا 10 میکرون
ویروس ها: 0.005 تا 0.3 میکرون

از لیست بالا، می توانید ببینید که چرا داشتن یک فیلتر HEPA واقعی بسیار مهم است. بدون آن، کودک شما می تواند در معرض انواع سموم مضر باشد.

 به همین دلیل است که بهترین دستگاه تصفیه هوا برای آلرژی و بهترین تصفیه کننده هوای آسم همیشه شامل آن می شود.


 

 

 

فیلتر کربن فعال

فیلتر کربن فعال یکی دیگر از اجزای حیاتی دستگاه تصفیه هوا است.این دستگاه به حذف ترکیبات آلی فرار (VOCs) و بوهای بد از اتاق کودک شما کمک می کند.

همانطور که بعداً در این راهنما خواهید آموخت، VOC ها نه تنها در محصولات تمیزکننده وجود دارند، بلکه از رنگ، مبلمان، فرش، تزئینات و سایر اقلام رایج داخل اتاق کودک نیز می آیند.

و حتی اگر بوی خروج این مواد شیمیایی را در هوا حس نکنید، به این معنی نیست که آنها وجود ندارند.
علاوه بر حذف VOCs، یک مزیت خوب داشتن یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال این است که می تواند بوی پوشک کثیف را نیز به شدت کاهش دهد.
اگر دستگاه را درست در کنار سطل پوشک قرار دهید، می تواند بوها را قبل از اینکه اتاق را پر کند جذب کند.
برای بسیاری از افراد، این ویژگی به تنهایی ارزش سرمایه گذاری برای یک دستگاه تصفیه هوا را دارد.

اشعه ماوراء بنفش UV-C

وقتی اکثر مردم کلمات "نور ماوراء بنفش" یا "نور UV" را می شنوند، بلافاصله به خورشید، آسیب پوست و سرطان 

فکر می کنند. در حالی که واقعیت این است که طیف نور ماوراء بنفش بسیار گسترده تر از پرتوهای نور خورشید است.
در واقع، سه نوع نور فرابنفش وجود دارد:
UV-A
UV-B
UV-C
نور UV-A و UV-B طول موج های بلندتری هستند که با ضدآفتاب مسدود می شوند تا از آسیب پوست و سرطان جلوگیری کنند.

از طرف دیگر نور UV-C برای انسان بی ضرر است. طول موج آن به قدری کوتاه است که تقریباً غیرممکن است که به پوست شما نفوذ کند.
هدف از استفاده از نور UV-C بر روی دستگاه تصفیه هوا از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها است.
هنگامی که هوا از سیستم عبور می کند، این جزء ذرات مضر را خنثی می کند و در نتیجه آنها را برای سلامتی کودک شما بی ضرر می کند.
انواع دستگاه های تصفیه هوا که باید از آنها اجتناب کنید
اکنون که می دانید بهترین تصفیه کننده هوا برای نوزادان و کودکان نوپا چیست، به همان اندازه مهم است که بدانید کدام نوع از آنها را از فرزندان خود دور نگه دارید.

توصیه هایی که در مورد آنچه در دستگاه تصفیه هوا برای بزرگسالان باید جستجو کرد برای کودکان بسیار متفاوت است.

انتخاب هر یک از این پاک کننده های هوا در زیر می تواند خطری جدی برای سلامت کودک شما ایجاد کند.


مراقب نوع HEPA باشید


هنگامی که یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا می‌خرید، مطمئن شوید که سازنده واقعاً از عبارت «هپا واقعی» و نه «هپا-نوع» برای فیلتر استفاده می‌کند. 

این یک تفاوت ظریف است اما تأثیر زیادی بر کارایی دستگاه تصفیه هوا دارد.

فیلتر هپا واقعی تنها نوع فیلتری است که برای حذف 99.97 درصد ذرات تا اندازه 0.3 میکرون رتبه بندی شده است و هنگام انتخاب یک تصفیه کننده هوا برای کودکان ضروری است.

فیلترهای طبقه بندی شده به عنوان HEPA-Type هیچ استاندارد یا محدودیتی ندارند و جایگزین های پایین تری هستند.

بسیاری از فیلترهای نوع HEPA فقط می‌توانند ذرات پنج میکرون یا بزرگ‌تر را جذب کنند که اکثر سمومی را که می‌تواند بر سلامت کودک شما تأثیر بگذارد را از دست بدهد.


هرگز یک ژنراتور ازن نگیرید


ژنراتورهای ازن دستگاه های تمیز کننده هوای قدرتمندی هستند، اما هرگز نباید در اطراف کودکان (یا بزرگسالان) استفاده شوند.

ازن ماده ای سمی است که پوست، چشم و ریه ها را تحریک می کند. هرگز یک دستگاه تصفیه هوا برای اتاق نوزاد، نوزاد یا کودک نوپای خود که دارای این عملکرد باشد، نخرید.


از یونیزر استفاده نکنید


در نهایت، از یونیزرها (یا تصفیه کننده هوا یونی ) استفاده نکنید.
این محصولات ممکن است به دلیل قیمت پایینشان جذاب به نظر برسند، اما به دلیل ایجاد تحریک ریه در افرادی که سیستم تنفسی حساس دارند، به ویژه آنهایی که آسم دارند، به خوبی شناخته شده اند.
از آنجایی که سیستم تنفسی کودک شما هنوز در حال رشد است، داشتن یک یونیزر در داخل اتاق او ایده خوبی نیست.

 



نکاتی در مورد استفاده از دستگاه تصفیه هوا در اتاق کودک

پس از خرید یک دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک، بدیهی است که می خواهید مطمئن شوید

 که بیشترین بهره را از آن می برید.  در سایت www.coway.ir  هم لیت شده ولی در لیست نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا پاک کننده هوای جدید 

خود را ایمن و کارآمد نگه دارید.

تعویض به موقع فیلترها
دستورالعمل های سازنده را برای برنامه نگهداری توصیه شده دنبال کنید. فیلترهای خود را به موقع تعویض کنید

 و در صورت قابل استفاده مجدد آنها را تمیز کنید. در غیر این صورت، دستگاه تصفیه هوا ممکن است هوای داخل اتاق

 کودکتان را آنطور که شما فکر می کنید تصفیه نکند.

دستگاه تصفیه هوا را به طور مداوم اجرا کنید
دستگاه تصفیه هوای شما باید 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته کار کند تا تفاوت قابل توجهی در هوای 

اتاق کودک شما ایجاد کند. اگر به این فکر می‌کنید که آن را فقط در زمانی که نوزادتان می‌خوابد یا زمانی که 

در اتاق بازی می‌کند روشن کنید، این ایده خوبی نیست.
هر زمان که دستگاه را خاموش می کنید، اساساً اجازه می دهید آلاینده های جدید در داخل اتاق جمع شوند. 

به علاوه، این باعث می شود که دستگاه تصفیه هوا سخت تر کار کند و انرژی بیشتری برای تمیز کردن فضا مصرف کند.
بنابراین، با کارکردن مداوم دستگاه تصفیه هوا در تمام طول شبانه روز تاثیر آن را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

درب اتاق کودک را بسته نگه دارید
بسته نگه داشتن درب اتاق به ایجاد یک فضای بسته و عاری از آلاینده برای تنفس نوزاد یا کمک می کند.

 همچنین به این معنی است که دستگاه تصفیه هوا به خوبی و بدون فشار بیشتر کار میکند.

چرا نوزادان در برابر آلاینده های هوا بسیار آسیب پذیر هستند؟
نوزادان با سیستم ایمنی نابالغ به دنیا می آیند و مکانیسم های دفاعی آنها توسعه نیافته است. این بدان معنی است که 

آسیب سلولی ناشی از آلودگی هوا در آن ها کمتر قابل ترمیم است. 

نوزادان با سرعت بیشتری نسبت به بزرگسالان تنفس می کنند. آنها همچنین دارای توده بدنی کوچک تری هستند.

 این بدان معنی است که غلظت کمتری از آلاینده های موجود در هوا برای تأثیرگذاری

 بر سلامت آنها لازم است. در مقایسه، یک فرد بالغ می تواند در همان مقدار آلاینده بدون هیچ گونه عوارض جانبی تنفس کند.

سیستم تنفسی، عصبی و ایمنی نوزادان در ماه های اولیه رشد سریعی دارد. 

بنابراین، قرار گرفتن زودهنگام در معرض هوای آلوده می تواند باعث آسیب مادام العمر به سلامت ریه ها و سیستم ایمنی آن ها شود.

 

 



تاريخ : جمعه 21 آبان 1400 | 19:37 | نویسنده : mm |

5 عنصر مهم طراحی باغ ویلای مدرن

محوطه سازی با زمان تغییر می کند. اگر طراحی فضای باز خود را کمی قدیمی می‌دانید، این پنج عنصر محوطه‌سازی می‌توانند به مدرن‌تر شدن آن کمک کنند.

باغ آراسته شده

تمیز نگه داشتن چمن و پرچین های شما دو ویژگی اساسی هر محوطه سازی مدرن باغ است. گیاهانی که در مناظر مدرن رشد می‌کنند، در مقایسه با دیگر طرح‌های منظر مدیریت شده‌تر از همیشه هستند. همه چیز در مورد مینیمالیسم است و برای دستیابی به ظاهری تمیز و مرتب، باغ خود را بدون شلوغی نگه دارید.

الگوی منظره هندسی

جدای از باغبانی کنترل شده، به حفظ بوته ها در الگوهای هندسی مانند مربع، مستطیل، دایره و غیره نیز کمک می کند. جلوه زیبایی شناختی بیشتری به طراحی منظره شما می دهد.

آب

نمایش هنری ویژگی‌های آبی، مانند قرارگیری استراتژیک استخرها، یک عنصر کلیدی در محوطه‌سازی مدرن و محوطه‌سازی معاصر است. با جفت کردن خطوط تمیز منظره با صدا و حرکت، لایه ای از طراحی حسی را به منظره اضافه می کند. هنگام نصب تجهیزات سنگین در فضای باز مانند فواره های آب و حوضچه ها، از پیمانکار عمومی مورد اعتماد خود کمک و مشاوره بگیرید.

رنگ های خنثی

پالت رنگ هر طرح مدرن باید ظریف و خنثی باشد. جایی برای رنگ های چشم نواز که توجه مهمانان شما را از کل چشم انداز منحرف کند وجود ندارد.

سنگ و پوشش زمین

احاطه کردن چشم انداز خود با سنگ های طبیعی آخرین قطعه از ساختن طراحی جدید منظر شما است. از آنها برای ایجاد فضایی در داخل باغ استفاده می شود تا از شلوغ به نظر رسیدن عناصر دیگر جلوگیری شود.

 

چگونه عناصر مدرن را به طراحی باغ خود اضافه کنید

در اینجا به چند نکته عالی از شرکت تهران گاردن برای طراحی باغ ویلا مدرن اشاره شده است:

باغ های آراسته مدرن هستند

در یک خانه مدرن همه چیز جای خود را دارد و هر چیزی در جای خود می ماند. خطوط پاک حاکم است و بهم ریختگی ممنوع است. همین اصول طراحی باید در منظره بیرونی شما نیز اعمال شود.

اساساً، یک منظره مدرن برعکس یک باغ انگلیسی است که در آن زیبا است که به گیاهان اجازه پرسه زدن و تسلط بر آن را بدهید. گیاهان در یک منظره مدرن کنترل می شوند و به آنها گفته می شود که کجا بروند و از طریق مانیکور مجبور می شوند در جای خود بمانند. شبیه پرنده ای در قفس است که می توانیم پرهای زیبای آن را تحسین کنیم، اما پرنده اجازه ندارد آزادانه پرواز کند.

محوطه سازی مدرن به فضاهای کاملاً مشخص و مرتب تقسیم می شود. در این مرحله، برخی از شما ممکن است برای منظره مدرن متاسف باشید و فکر کنید که چقدر خسته کننده و کنترل شده است، اما لطفاً ادامه دهید—منظره مدرن زیبایی شناسی عجیب، منحصر به فرد و بکری را ارائه می دهد که اکثر طراحی های منظره دیگر نمی توانند به آن دست یابند.

هندسه در منظر مدرن

مربع، مستطیل، دایره، مثلث همه این اشکال ساده در طراحی منظره مدرن جای دارند. این اشکال نقش‌های متعددی دارند، اما جدای از اضافه کردن آن زیبایی‌شناسی مدرن تمیز، به شما امکان می‌دهند مناطقی را در باغ خود تعریف کنید و نقاشی‌های جداگانه ایجاد کنید.

به عنوان مثال، یک مسیر سنگی با خط مستقیم می تواند شما را به یک قسمت نشیمن در فضای باز که با یک محوطه مربعی از چوب شمشاد تعریف شده است، هدایت کند، سپس شاید سنگ های پله دایره ای به یک منطقه استخر روباز منتهی شوند و غیره. هندسه مختص پوشش زمین و سنگ نیست، باید در گیاهان نیز دیده شود.

بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که برای هرس باز هستند. در اینجا فقط چند گیاه باغ مدرن وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • شمشاد 

  • سدر

  • نی و علف

  • ساکولنت ها

  • افرا ژاپنی

اضافه کردن ذن مدرن به باغ شما

اکثر خانه های مدرن کمی کیفیت ذن دارند. آنها پناهگاهی را پیشنهاد می کنند. مکانی آرام برای نشستن و استراحت، فراموش کردن نگرانی های روزتان. منظره بیرونی شما قطعا باید همان فضای ذن را ارائه دهد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به اضافه کردن ذن به باغ مدرن شما کمک می کند:

ویژگی های آب در درجه اول اهمیت قرار دارند. فواره ها، نهرها، استخرها و برکه ها را با ماهی کوی اضافه کنید.

دیوارها و موانع حریم خصوصی را با استفاده از عناصر بافتی مانند بامبو یا پرچین بگنجانید.

عناصر یک باغ ژاپنی را با ماسه یا سنگ چنگک‌دار اضافه کنید و چند ساکولنت خوب قرار دهید.

گیاهان خودنمایی با رنگ های روشن را حذف کنید. برای داشتن فضایی آرام از سبزی های خنثی استفاده کنید.

 پوشش زمین و سنگ برای شکل دادن به باغ شما

پوشش زمین و سنگ ابزار ضروری برای طراحی منظره مدرن هستند. آنها برای تقسیم چشم انداز به مناطق و هدایت چشم از یک "اتاق" در فضای باز به دیگری استفاده می شوند.

به عنوان مثال یک نوار کم سروهای زمینی کاشته شده می تواند حاشیه ای در اطراف یک حوضچه یا مسیر باغ ایجاد کند. و از بتن می توان برای ایجاد یک مسیر مربعی و شبکه مانند به یک استخر یا حوض استفاده کرد. این ویژگی ها همیشه لازم نیست شما را به جایی هدایت کنند - آنها می توانند به سادگی به عنوان ابزار بصری که طراحی را یکپارچه می کنند نیز استفاده شوند.

در نظر بگیرید که یک باغ شنی مربعی را با چند صخره به خوبی قرار دهید. خطوط را به داخل باغ شنی بکشید، آنها را در اطراف سنگ ها بچرخانید و فضای بسیار ذن و آرامش بخشی ایجاد کنید. تصویر زیر نمونه کاملی از این است که چگونه سنگ و پوشش زمین می تواند یک باغ مدرن را تعریف کند.

همانطور که می بینید، یک باغ مدرن دارای عناصر زیادی است، اما در واقع ایجاد منظره ای که منعکس کننده سلیقه مدرن شما باشد کار چندان سختی نیست و ما پیشنهاد می کنیم نمای بیرونی خانه شما باید همیشه نمایانگر شخصیت شما باشد، درست مانند فضای داخلی شما. فقط به یاد داشته باشید که خطوط تمیز و مستقیم، هندسه‌های زیاد، مسیرهای سنگی، حاشیه‌ها را بگنجانید و فراموش نکنید که کمی ذن اضافه کنید!

بیشتر از گیاهان همیشه سبز استفاده کنید که در تمام طول سال رنگ دارند.

سنگ‌ها، نیمکت‌ها و شاید مجسمه‌ها را در خود بگنجانید تا چشم‌ها از آن لذت ببرند.

 

 


تاريخ : سه شنبه 18 آبان 1400 | 17:30 | نویسنده : mm |

ساخت ویلا و هر آن چه در این باره می دانیم

آیا سرانجام تصمیم گرفته اید به جای خرید ویلای از پیش ساخته و آمده، برای ساخت ویلا شخصی خود اقدام کنید. باید گفت که اگر شما ایده آل گرا هستید، این بهترین تصمیم برایتان به حساب می آید. البته در صورتی که قصد ساخت ویلا داشته باشید، باید پیش از هر چیزی برنامه ریزی های درست برای طراحی و مطالعه وضعیت زمین و استانداردهای آن را انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

انتخاب یک تیم حرفه ای و متخصص در حوزه طراحی و ساخت ویلا، نخستین گامی است که باید در این حوزه بردارید و بدون همکاری با یک تیم حرفه ای، مراحل ساخت و ساز ویلا با موفقیت پیش نخواهند رفت. گروه آی آر گیردینو، طراح و مجری ساخت پروژه های ویلایی، بهترین تجربه طراحی و ساخت ویلا را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

مراحل ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا شامل فرایندی می شود که در زیر آورده شده است:

بررسی وضعیت زمین

لازم است که پیش از هر اقدامی وضعیت زمین بررسی شده و محوطه عمارت ویلا از محوطه اصلی و فضای سبز، جداسازی شوند. به این شکل می توان وضعیت زمین ویلا را بخش بندی کرده و برای محوطه سازی و ایجاد فضای سبز نیز موقعیت های لازم را در نظر گرفت.

ایجاد طرح و پلان اولیه

طراحی ویلا، باید با در نظر گرفتن سلیقه مشتری، استانداردهای موجود و همین طور سبک و طرحی که برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده است، انجام شود. در این بخش، آی آر گیردینو با ارائه طراحی سه بعدی ویلا، یک نمای دقیق و کلی از آن ارائه کرده و مشتری می تواند وضعیت عمارت ویلا را با جزئیات مشاهده کرده و در صورت نیاز تغییرات مورد نظر خود را در بخش های مختلف، پیشنهاد داده و اگر قابل اجرا باشد، این تغییرات پیش از شروع به کار ساخت و ساز، اعمال خواهند شد.

خرید مصالح

شما ممکن است قصد ساخت یک ویلای ارزان قیمت یا لوکس را داشته باشید. اگر چه این موضوع در بخش طراحی ساختمان ویلا نیز تاثیر خود را می گذارد، اما با این همه در بحث خرید مصالح برای ساخت و ساز، هزینه و بودجه ای که در نظر گرفته شده، به طور مستقیم تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که بخواهید ساخت و ساز ویلا با هزینه کمتری همراه باشد، می توانید از مصالح درجه یک صرف نظر کرده و با خرید درجه دو در خصوص بخش های مختلف مصالح مورد نیاز ساختمانی، هزینه ساخت و ساز را کاهش دهید.

البته در نظر داشته باشید که باید در این خصوص حتما با تیم ساخت ویلا مشورت داشته باشید. صرفه جویی در برخی از مصالح، باعث خواهد شد که کل عمارت ویلایی تحت تاثیر منفی قرار بگیرد و بر کیفیت نهایی ساختمان ویلا تاثیر خواهد گذاشت.

پی کنی و شالوده ریزی

پی کنی، شمع گذاری و ... دیگر مراحلی است که در بدو شروع به ساخت و ساز ویلا، از سوی تیم های حرفه ای تخصصی اجرا خواهد شد. لازم است که تمام این موارد با دقت کامل انجام شده و در صورت نیاز، سازه نگهبان نیز در نظر گرفته شود. البته با توجه به این که ساخت ویلا کمتر دیوار به دیوار بنای دیگری انجام می شود، معمولا نیازی به ایجاد سازه ی نگهبان نخواهد بود.

ایجاد اسکلت اولیه

اسکلت گذاری اولیه می توان بتنی یا فولادی باشد و باید به هر صورت طبق برنامه ریزی و طراحی اولیه پیش رفته و کاملا مطابق با الگوی طرح سه بعدی ویلا باشد.

ساخت و ساز 

مراحل ساخت و ساز، دیوارچینی، ایجاد سقف، تعبیه چهارچوب درب ها و پنجره ها، ستون گذاری و ... نیز در فاز بعدی ساخت و ساز ویلا، پیش خواهند رفت.

نازک کاری

در نهایت پس از اتمام مراحل قبلی ساخت و ساز، نوبت به سیم کشی، نازک کاری، رنگ، موزاییک و کاشی می رسد که باید مطابق با دکوراسیون داخلی ویلا و سبک طراحی آن، انجام شوند.

نماکاری

نماکاری نقش پررنگی در جلوه نهایی ویلا خواهد داشت و باید کاملا بر این موضوع به صورت خاص متمرکز شده و بهترین امضا را بر بنای ویلایی، بر جای گذاشت.

نورپردازی

در پایان نیز می توانید از نورپردازی نمای ویلا استفاده کرده و با انتخاب یک سبک خاص، جلوه بیشتری به عمارت ویلا در ساعات تاریکی شب ببخشید.

کلام آخر

گروه تخصصی و حرفه ای آی آر گیردینو، در حوزه خدمات طراحی و ساخت ویلا و همین طور محوطه سازی و طراحی باغ ، به عنوان یکی از قطب های قدرتمند و برتر در کشور شناخته شده و تاکنون پروژه های بسیار موفقی در این حوزه را به انجام رسانده است. شما برای ساخت یک عمارت ویلایی، به چه طریق عمل می کنید؟

 



تاريخ : سه شنبه 18 آبان 1400 | 17:28 | نویسنده : mm |

ساخت ویلا و هر آن چه در این باره می دانیم

آیا سرانجام تصمیم گرفته اید به جای خرید ویلای از پیش ساخته و آمده، برای ساخت ویلا شخصی خود اقدام کنید. باید گفت که اگر شما ایده آل گرا هستید، این بهترین تصمیم برایتان به حساب می آید. البته در صورتی که قصد ساخت ویلا داشته باشید، باید پیش از هر چیزی برنامه ریزی های درست برای طراحی و مطالعه وضعیت زمین و استانداردهای آن را انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

انتخاب یک تیم حرفه ای و متخصص در حوزه طراحی و ساخت ویلا، نخستین گامی است که باید در این حوزه بردارید و بدون همکاری با یک تیم حرفه ای، مراحل ساخت و ساز ویلا با موفقیت پیش نخواهند رفت. گروه آی آر گیردینو، طراح و مجری ساخت پروژه های ویلایی، بهترین تجربه طراحی و ساخت ویلا را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

مراحل ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا شامل فرایندی می شود که در زیر آورده شده است:

بررسی وضعیت زمین

لازم است که پیش از هر اقدامی وضعیت زمین بررسی شده و محوطه عمارت ویلا از محوطه اصلی و فضای سبز، جداسازی شوند. به این شکل می توان وضعیت زمین ویلا را بخش بندی کرده و برای محوطه سازی و ایجاد فضای سبز نیز موقعیت های لازم را در نظر گرفت.

ایجاد طرح و پلان اولیه

طراحی ویلا، باید با در نظر گرفتن سلیقه مشتری، استانداردهای موجود و همین طور سبک و طرحی که برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده است، انجام شود. در این بخش، آی آر گیردینو با ارائه طراحی سه بعدی ویلا، یک نمای دقیق و کلی از آن ارائه کرده و مشتری می تواند وضعیت عمارت ویلا را با جزئیات مشاهده کرده و در صورت نیاز تغییرات مورد نظر خود را در بخش های مختلف، پیشنهاد داده و اگر قابل اجرا باشد، این تغییرات پیش از شروع به کار ساخت و ساز، اعمال خواهند شد.

خرید مصالح

شما ممکن است قصد ساخت یک ویلای ارزان قیمت یا لوکس را داشته باشید. اگر چه این موضوع در بخش طراحی ساختمان ویلا نیز تاثیر خود را می گذارد، اما با این همه در بحث خرید مصالح برای ساخت و ساز، هزینه و بودجه ای که در نظر گرفته شده، به طور مستقیم تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که بخواهید ساخت و ساز ویلا با هزینه کمتری همراه باشد، می توانید از مصالح درجه یک صرف نظر کرده و با خرید درجه دو در خصوص بخش های مختلف مصالح مورد نیاز ساختمانی، هزینه ساخت و ساز را کاهش دهید.

البته در نظر داشته باشید که باید در این خصوص حتما با تیم ساخت ویلا مشورت داشته باشید. صرفه جویی در برخی از مصالح، باعث خواهد شد که کل عمارت ویلایی تحت تاثیر منفی قرار بگیرد و بر کیفیت نهایی ساختمان ویلا تاثیر خواهد گذاشت.

پی کنی و شالوده ریزی

پی کنی، شمع گذاری و ... دیگر مراحلی است که در بدو شروع به ساخت و ساز ویلا، از سوی تیم های حرفه ای تخصصی اجرا خواهد شد. لازم است که تمام این موارد با دقت کامل انجام شده و در صورت نیاز، سازه نگهبان نیز در نظر گرفته شود. البته با توجه به این که ساخت ویلا کمتر دیوار به دیوار بنای دیگری انجام می شود، معمولا نیازی به ایجاد سازه ی نگهبان نخواهد بود.

ایجاد اسکلت اولیه

اسکلت گذاری اولیه می توان بتنی یا فولادی باشد و باید به هر صورت طبق برنامه ریزی و طراحی اولیه پیش رفته و کاملا مطابق با الگوی طرح سه بعدی ویلا باشد.

ساخت و ساز 

مراحل ساخت و ساز، دیوارچینی، ایجاد سقف، تعبیه چهارچوب درب ها و پنجره ها، ستون گذاری و ... نیز در فاز بعدی ساخت و ساز ویلا، پیش خواهند رفت.

نازک کاری

در نهایت پس از اتمام مراحل قبلی ساخت و ساز، نوبت به سیم کشی، نازک کاری، رنگ، موزاییک و کاشی می رسد که باید مطابق با دکوراسیون داخلی ویلا و سبک طراحی آن، انجام شوند.

نماکاری

نماکاری نقش پررنگی در جلوه نهایی ویلا خواهد داشت و باید کاملا بر این موضوع به صورت خاص متمرکز شده و بهترین امضا را بر بنای ویلایی، بر جای گذاشت.

نورپردازی

در پایان نیز می توانید از نورپردازی نمای ویلا استفاده کرده و با انتخاب یک سبک خاص، جلوه بیشتری به عمارت ویلا در ساعات تاریکی شب ببخشید.

کلام آخر

گروه تخصصی و حرفه ای آی آر گیردینو، در حوزه خدمات طراحی و ساخت ویلا و همین طور محوطه سازی و طراحی باغ ، به عنوان یکی از قطب های قدرتمند و برتر در کشور شناخته شده و تاکنون پروژه های بسیار موفقی در این حوزه را به انجام رسانده است. شما برای ساخت یک عمارت ویلایی، به چه طریق عمل می کنید؟

 



تاريخ : سه شنبه 18 آبان 1400 | 17:27 | نویسنده : mm |

سوال و جواب مشاوره ژنتیک (آزمایشات تشخیصی ژنتیک قبل از تولد)

آزمایش ژنتیک تشخیصی قبل از تولد چیست؟

آزمایش ژنتیک قبل از تولد به والدین چشم اندازی ارایه می دهد که آیا جنین آن ها دارای اختلالات ژنتیکی خاصی است یا خیر.

اختلالات ژنتیکی چیست؟

اختلالات ژنتیکی ناشی از تغییر در ژن ها یا کروموزوم های شخص است. آنئوپلوئیدی وضعیتی است که در آن کروموزوم های مفقود شده یا اضافی وجود دارد. در تریزومی، کروموزوم اضافی وجود دارد. در مونوزومی، یک کروموزوم وجود ندارد. اختلالات ارثی ناشی از تغییر ژن هایی است که جهش نامیده می شوند. اختلالات ارثی شامل بیماری سلول داسی شکل، فیبروز کیستیک، بیماری تی ساکس و بسیاری دیگر است. در بیشتر موارد، هر دو والدین باید ژن یکسانی را برای داشتن فرزند مبتلا داشته باشند.

دو نوع اصلی آزمایش ژنتیکی قبل از تولد کدامند؟

دو نوع آزمایش پیش از تولد برای اختلالات ژنتیکی وجود دارد:

  • آزمایشات غربالگری قبل از تولد: این آزمایشات می تواند به شما بگوید که جنین شما دارای آنئوپلوئیدی و چند اختلال دیگر است یا خیر. 

  • آزمایشات تشخیصی قبل از تولد: این آزمایشات می تواند به شما بگوید که آیا جنین شما واقعا دارای اختلالات خاصی است یا خیر. این آزمایش ها بر روی سلول های جنین یا جفت انجام می شود که از طریق آمنیوسنتز یا نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS) بدست می آید.

آزمایش غربالگری و تشخیصی برای همه زنان باردار انجام می شود.

آمنیوسنتز چیست؟

آمنیوسنتز یک آزمایش تشخیصی است. معمولاً بین هفته ۱۵ تا ۲۰ بارداری انجام می شود، اما می تواند تا زمان زایمان نیز انجام شود. برای انجام آزمایش، از یک سوزن بسیار نازک برای برداشتن مقدار کمی مایع آمنیوتیک استفاده می شود. از سونوگرافی نیز برای هدایت این روش استفاده می شود. بسته به نحوه تجزیه و تحلیل سلول ها و اطلاعات مورد نیاز، نتایج می تواند از ۱ روز تا چند هفته طول بکشد. شانس بسیار کمی برای از دست دادن حاملگی با آمنیوسنتز وجود دارد. نشت مایع آمنیوتیک و خونریزی جزئی می تواند پس از آمنیوسنتز رخ دهد. در بیشتر موارد، هر دو به خودی خود متوقف می شوند.

نمونه گیری از پرزهای کوریونی (CVS) چیست؟

در CVS ، نمونه ای از بافت از جفت گرفته می شود. مزیت اصلی داشتن CVS نسبت به آمنیوسنتز این است که CVS زودتر از آمنیوسنتز، یعنی بین  هفته ۱۰ تا ۱۳ بارداری انجام می شود. احتمال سقط جنین با CVS کمی بیشتر از احتمال سقط جنین با آمنیوسنتز است.

تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) چیست؟

آزمایش PGD ممکن است به زوج هایی که از لقاح آزمایشگاهی (IVF) برای باردار شدن استفاده می کنند و در معرض خطر بیشتر بچه دار شدن با اختلال ژنتیکی یا کروموزومی هستند، پیشنهاد شود. قبل از انتقال جنین به رحم، از نظر برخی اختلالات و جهش های ژنتیکی مورد آزمایش قرار می گیرد. فقط جنین هایی که از نظر اختلالات مثبت نیستند به رحم منتقل می شوند.

آزمایش های تشخیصی قبل از تولد چگونه تجزیه و تحلیل می شوند؟

تعدادی از فناوری ها در آزمایش های تشخیص قبل از تولد استفاده می شود. متخصص زنان و زایمان یا مشاور ژنتیک شما می تواند اطلاعات مورد نیاز را ارزیابی کرده و به انتخاب آزمایشاتی که برای شرایط شما مناسب است کمک کند:

  • کاریوتایپ: کروموزوم های از دست رفته، اضافی یا آسیب دیده را می توان با گرفتن عکس از کروموزوم ها و ترتیب آنها از بزرگترین تا کوچکترین تشخیص داد. نتایج کاریوتایپ در یک تا دو هفته پس از نمونه برداری از سلول ها آماده می شود.

  • فلورسانس هیبریداسیون درجا (FISH) : از این تکنیک می توان برای تشخیص آنوپلوئیدی های رایج شامل کروموزوم های ۱۳ ، ۱۸ و ۲۱ و کروموزوم های X و Y استفاده کرد. نتایج در مقایسه با کاریوتایپ سریعتر (معمولاً در عرض ۱ تا ۲ روز) آماده می شوند. نتایج آزمایش مثبت با کاریوتایپ تایید می شود.

  • تجزیه و تحلیل ریزآرایه کروموزومی: این آزمایش می تواند انواع مختلف مشکلات کروموزومی، از جمله آنوپلوئیدی را در کل مجموعه کروموزوم ها جستجو کند. این آزمایش می تواند برخی از مشکلات کروموزومی را پیدا کند که کاریوتایپ ممکن است در تشخیص آن ناتوان باشد. نتایج را می توان در حدود یک هفته آماده کرد.

  • آزمایش DNA : این آزمایش جهش های ژنی خاص را می تواند تشخیص دهد. به عنوان مثال ، اگر شما و همسرتان حامل ژن فیبروز کیستیک هستید، ممکن است بخواهید برای تشخیص این جهش خاص، آزمایش تشخیصی قبل از تولد درخواست کنید.

نتایج مختلف آزمایشات تشخیصی قبل از تولد به چه معناست؟

در بیشتر مواقع ، نتایج آزمایش تشخیصی منفی (طبیعی) است. نتیجه منفی این احتمال را که جنین دارای اختلال ژنتیکی باشد، رد نمی کند. این نتیجه فقط به شما می گوید که جنین اختلال خاصی را که برای آن آزمایش شده است، ندارد. اگر نتیجه آزمایش تشخیصی مثبت باشد، متخصص زنان و زایمان یا مشاور ژنتیک می تواند نتایج را توضیح دهد و در مورد انتخاب ها و گزینه ها شما راهنمایی کند. یک متخصص این اختلال می تواند به شما در درک امید به زندگی برای این اختلال، در دسترس بودن درمان و مراقبت هایی که فرزند شما نیاز دارد کمک کند.

هنگام تصمیم گیری در مورد آزمایش ژنتیک قبل از تولد ، به چه نکاتی باید توجه کنم؟

این که آیا آزمایش قبل از تولد را انجام دهید یا نه ، این انتخاب شما است. اعتقادات و ارزش های شخصی شما عوامل مهمی در تصمیم گیری در مورد آزمایش قبل از تولد هستند. به خاطر داشته باشید که آزمایش های خاصی فقط در زمان های خاصی از بارداری قابل انجام است. آزمایشاتی که زودتر انجام می شود به والدین زمان بیشتری می دهد تا در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش تصمیم گیری کنند. اگر ابتدا و پایان بارداری را در نظر بگیرید، انجام این آزمایشات در ۱۳ هفته اول بارداری ایمن تر است.

تشخیص بیماری مهمترین بخش هر مشاوره ژنتیکی می‌باشد. در صورت درست نبودن تشخیص، دادن هر گونه اطلاعاتی، گمراه کننده خواهد بود و نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت. با این وجود، مهارت‌های مشاوره‌ای متخصص در شرایطی که تشخیص و میزان خطر نامعین باشند، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

چگونه بین آزمایش غربالگری قبل از تولد و آزمایش تشخیصی قبل از تولد یکی را انتخاب کنم؟

 

هر فردی می تواند به جای یا علاوه بر غربالگری، آزمایش تشخیصی انجام دهد. مزیت اصلی آزمایش تشخیصی به جای غربالگری این است که می تواند تمام شرایط ناشی از کروموزوم اضافی و بسیاری از اختلالات دیگر را که در آن ها کروموزوم ها گم شده یا آسیب دیده اند ، تشخیص دهد. آزمایشات تشخیصی همچنین برای بسیاری از اختلالات ارثی در دسترس است. عیب اصلی این است که آزمایش تشخیصی یک خطر بسیار کم برای از دست دادن حاملگی دارد. یک مشاور ژنتیک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی با تخصص ژنتیک می تواند سابقه سلامت خانواده شما را مطالعه کند، آزمایشات خاصی را توصیه کند و نتایج آزمایش را تفسیر کند.برای انجام مشاوره ژنتیک آنلاین می توانید به وب سایت گرین پاس مراجعه نمایید.

 



تاريخ : شنبه 8 آبان 1400 | 17:36 | نویسنده : mm |

قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه یکی از شناخته شده ترین قارچ های دارویی است. این قارچ یک قارچ عجیب و غریب است که به دلیل طعم غنی , و خواص بی نظیر خود مشهور است و در انواع مختلف و دستور العمل های مختلف غذایی در سراسر جهان استفاده می شود. در گیاه شناسی چینی، گزارش شده است که این قارچ "Qi" را در بدن افزایش می دهد. Qi در طب چین انرژی ضروری است که از نصف النهار در بدن عبور می کند. در طب چینی از گیاهان دارویی و سوزن ها برای تنظیم جریان Qi استفاده می کنند.
قارچ شیتاکه، که در حال حاضر در جامعه علمی Lentinules edodes نامیده می شود ، اولین قارچی بوده که در تاریخ آسیا و شاید حتی در تاریخ بشر پرورش داده شد. در قرن دهم، کشاورزان در یک دره خاص در کوههای شرق چین یاد گرفتند که چگونه این قارچ گران قیمت را روی چوب کنده درخت پرورش دهند. شیتاکه در حال حاضر بعد از قارچ دکمه ای، دومین قارچ پر کشت در جهان است .

 

فواید قارچ شیتاکه

شیتاکه برای تقویت کبد و حمایت از سلامت کلی سیستم ایمنی استفاده می شود. تحقیقات مدرن نشان می دهد که قارچ شیتاکه همچنین ممکن است به حفظ سطح کلسترول سالم در محدوده طبیعی کمک کند. در ادامه به مهترین فواید قارچ شیتاکه اشاره می کنیم.

پشتیبانی سیستم ایمنی

قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است . لنتینان یک ترکیب فعال است که از پاسخ ایمنی سالم پشتیبانی می کند.اعتقاد بر این است که مصرف منظم شیتاکه سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. این قارچ دارویی همچنین حاوی کلسیم ، فسفر ، ویتامین ها و مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری مانند لیزین ، آرژنین و بسیاری دیگر است.

تسکین کبد

حاوی بتا گلوکان و آنزیم هایی است که ممکن است عملکرد کبد را بهبود بخشد.

سلامت استخوان ها

شیتاکه در واقع سطوح متوسطی از ویتامین D را به شکل ergocalciferol (vit.D-2) حمل می کند. این یک ویتامین محلول در چربی ضروری برای رشد استخوان و متابولیسم کلسیم است. 10 گرم قارچ شیتاکه حاوی 16 درصد RDI فسفر است. میزان کافی کلسیم و فسفر در خون برای کانی سازی مناسب استخوان و دندان بسیار مهم است.

اعصاب و روان

این قارچ حاوی نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین بیشتر از قارچ دکمه ای است . پیریدوکسین سطح انتقال دهنده های عصبی GABA را در مغز بهبود می بخشد.

سلامت قلب

سلنیوم یک ماده مغذی مشترک برای آنزیم آنتی اکسیدان ، گلوتاتیون پراکسیداز است . این ماده نقش حیاتی در یکپارچگی بافت قلب دارد.

. خواص ضد میکروبی شیتاکه (باکتریایی ، قارچی و مخمر)

مقاومت آنتی بیوتیکی توسط میکروب ها به مشکلی در حال تحول تبدیل شده است که محققان به دنبال بهره برداری از محصولات طبیعی برای تقویت مبارزه با عوامل بیماری زا هستند. شیتاکه روی گروهی از باکتری ها، مخمرها و عوامل بیماری زای قارچی مورد آزمایش قرار گرفت و در برابر 85 درصد مواردی که مورد آزمایش قرار گرفتند، ضد میکروب مثبت نشان داد. تاثیرات مثبت شیتاکه بر سویه های باکتری سودوموناس و سالمونلا بسیار مهم بود.همچنین پاسخ خوبی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) مشاهده شد.

خواص ضدسرطانی

اثرات ضد توموری در چندین سرطان مشاهده شده است. برخی از مطالعات در زیر شرح داده شده است. گزارشات مثبتی برای سرطان سینه نیز وجود دارد.

سرطان روده بزرگ

تصور می شود که لنتینان یکی از مولکول های مهم زیست فعال در شیتاکه است. اثرات قارچ بر سلولهای سرطانی روده انسان در موشهای تغذیه شده با لنتینان مشاهده شد و کاهش قابل توجهی در اندازه تشکیل تومور در موشهایی که از قبل تغذیه شده بودند در مقایسه با گروه شاهد مشاهده شد

سرطان معده

تجزیه و تحلیل بیماران مبتلا به سرطان معده ، دریافت ایمونوشیمی علاوه بر لنتینان انجام شد. نتایج نشان داد که بیماران تحت درمان معمولی علاوه بر لنتینان میزان بقای طولانی تری دارند. همچنین اشاره شد که نتایج ممکن است در بیماران مبتلا به متاستاز غدد لنفاوی (گسترش سرطان به غدد لنفاوی) در مقایسه با متاستاز غدد لنفاوی موثرتر باشد.

سرطان پانکراس

25 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته تحت درمان با لنتینان قرار گرفتند و زمان بقا بر اساس پیگیری سه ساله مورد بررسی قرار گرفت. 20 درصد از بیماران (5 نفر از 25 نفر) 3 سال زنده ماندند، اگرچه میانگین 12.1 ماه بود. همچنین بین کیفیت زندگی و درمان با لنتینان رابطه معنی داری وجود داشت. شواهد در حمایت از بهبود کیفیت زندگی در بیماران تحت تجویز ترکیبات استخراج شده ازshiitake است.

ضد HIV

محققان عصاره شیتاکه را به یک آنزیم (ترانکریپتاز) مهم برای ویروس HIV-1 اضافه کردند زیرا این ویروس را قادر می سازد تا خود را تکثیر کند. قارچ قادر به جلوگیری از فعالیت آنزیم بوده و سرعت تولید مثل ویروس را کند می کند.

تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV

همانطور که گفته شد، قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است. این ماده سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند. مصرف قارچ شیتاکه به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن برای درمان بسیاری از عفونت ها از جمله عفونت ویروسی HPV یا زگیل تناسلی مفید می باشد.

 

 



تاريخ : پنج شنبه 6 آبان 1400 | 16:12 | نویسنده : mm |

قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه یکی از شناخته شده ترین قارچ های دارویی است. این قارچ یک قارچ عجیب و غریب است که به دلیل طعم غنی , و خواص بی نظیر خود مشهور است و در انواع مختلف و دستور العمل های مختلف غذایی در سراسر جهان استفاده می شود. در گیاه شناسی چینی، گزارش شده است که این قارچ "Qi" را در بدن افزایش می دهد. Qi در طب چین انرژی ضروری است که از نصف النهار در بدن عبور می کند. در طب چینی از گیاهان دارویی و سوزن ها برای تنظیم جریان Qi استفاده می کنند.
قارچ شیتاکه، که در حال حاضر در جامعه علمی Lentinules edodes نامیده می شود ، اولین قارچی بوده که در تاریخ آسیا و شاید حتی در تاریخ بشر پرورش داده شد. در قرن دهم، کشاورزان در یک دره خاص در کوههای شرق چین یاد گرفتند که چگونه این قارچ گران قیمت را روی چوب کنده درخت پرورش دهند. شیتاکه در حال حاضر بعد از قارچ دکمه ای، دومین قارچ پر کشت در جهان است .

 

فواید قارچ شیتاکه

شیتاکه برای تقویت کبد و حمایت از سلامت کلی سیستم ایمنی استفاده می شود. تحقیقات مدرن نشان می دهد که قارچ شیتاکه همچنین ممکن است به حفظ سطح کلسترول سالم در محدوده طبیعی کمک کند. در ادامه به مهترین فواید قارچ شیتاکه اشاره می کنیم.

پشتیبانی سیستم ایمنی

قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است . لنتینان یک ترکیب فعال است که از پاسخ ایمنی سالم پشتیبانی می کند.اعتقاد بر این است که مصرف منظم شیتاکه سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. این قارچ دارویی همچنین حاوی کلسیم ، فسفر ، ویتامین ها و مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری مانند لیزین ، آرژنین و بسیاری دیگر است.

تسکین کبد

حاوی بتا گلوکان و آنزیم هایی است که ممکن است عملکرد کبد را بهبود بخشد.

سلامت استخوان ها

شیتاکه در واقع سطوح متوسطی از ویتامین D را به شکل ergocalciferol (vit.D-2) حمل می کند. این یک ویتامین محلول در چربی ضروری برای رشد استخوان و متابولیسم کلسیم است. 10 گرم قارچ شیتاکه حاوی 16 درصد RDI فسفر است. میزان کافی کلسیم و فسفر در خون برای کانی سازی مناسب استخوان و دندان بسیار مهم است.

اعصاب و روان

این قارچ حاوی نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین بیشتر از قارچ دکمه ای است . پیریدوکسین سطح انتقال دهنده های عصبی GABA را در مغز بهبود می بخشد.

سلامت قلب

سلنیوم یک ماده مغذی مشترک برای آنزیم آنتی اکسیدان ، گلوتاتیون پراکسیداز است . این ماده نقش حیاتی در یکپارچگی بافت قلب دارد.

. خواص ضد میکروبی شیتاکه (باکتریایی ، قارچی و مخمر)

مقاومت آنتی بیوتیکی توسط میکروب ها به مشکلی در حال تحول تبدیل شده است که محققان به دنبال بهره برداری از محصولات طبیعی برای تقویت مبارزه با عوامل بیماری زا هستند. شیتاکه روی گروهی از باکتری ها، مخمرها و عوامل بیماری زای قارچی مورد آزمایش قرار گرفت و در برابر 85 درصد مواردی که مورد آزمایش قرار گرفتند، ضد میکروب مثبت نشان داد. تاثیرات مثبت شیتاکه بر سویه های باکتری سودوموناس و سالمونلا بسیار مهم بود.همچنین پاسخ خوبی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) مشاهده شد.

خواص ضدسرطانی

اثرات ضد توموری در چندین سرطان مشاهده شده است. برخی از مطالعات در زیر شرح داده شده است. گزارشات مثبتی برای سرطان سینه نیز وجود دارد.

سرطان روده بزرگ

تصور می شود که لنتینان یکی از مولکول های مهم زیست فعال در شیتاکه است. اثرات قارچ بر سلولهای سرطانی روده انسان در موشهای تغذیه شده با لنتینان مشاهده شد و کاهش قابل توجهی در اندازه تشکیل تومور در موشهایی که از قبل تغذیه شده بودند در مقایسه با گروه شاهد مشاهده شد

سرطان معده

تجزیه و تحلیل بیماران مبتلا به سرطان معده ، دریافت ایمونوشیمی علاوه بر لنتینان انجام شد. نتایج نشان داد که بیماران تحت درمان معمولی علاوه بر لنتینان میزان بقای طولانی تری دارند. همچنین اشاره شد که نتایج ممکن است در بیماران مبتلا به متاستاز غدد لنفاوی (گسترش سرطان به غدد لنفاوی) در مقایسه با متاستاز غدد لنفاوی موثرتر باشد.

سرطان پانکراس

25 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس پیشرفته تحت درمان با لنتینان قرار گرفتند و زمان بقا بر اساس پیگیری سه ساله مورد بررسی قرار گرفت. 20 درصد از بیماران (5 نفر از 25 نفر) 3 سال زنده ماندند، اگرچه میانگین 12.1 ماه بود. همچنین بین کیفیت زندگی و درمان با لنتینان رابطه معنی داری وجود داشت. شواهد در حمایت از بهبود کیفیت زندگی در بیماران تحت تجویز ترکیبات استخراج شده ازshiitake است.

ضد HIV

محققان عصاره شیتاکه را به یک آنزیم (ترانکریپتاز) مهم برای ویروس HIV-1 اضافه کردند زیرا این ویروس را قادر می سازد تا خود را تکثیر کند. قارچ قادر به جلوگیری از فعالیت آنزیم بوده و سرعت تولید مثل ویروس را کند می کند.

تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV

همانطور که گفته شد، قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است. این ماده سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند. مصرف قارچ شیتاکه به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن برای درمان بسیاری از عفونت ها از جمله عفونت ویروسی HPV یا زگیل تناسلی مفید می باشد.

 



تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1400 | 16:3 | نویسنده : mm |

خرید اینترنتی قهوه گانودرما

 

قهوه گانودرما و خواص بینظیرش

اخیرا قهوه گانودرما که ترکیب یک قهوه فوری با پودر قارچ است، به علت خواص دارویی که آن قارچ دارد بسیار محبوب شده است.

گانودرما خواص معجزهآسایی در درمان بعضی بیماریها داردقهوه گانودرما که از عصاره این قارچ گرفته میشود، نوعی پودر با مزایای فراوان استگانودرما به قارچ جاودانگی نیز شهرت پیدا کرده است و چینیان معتقد بودند مواد مغذی فراوانی دارد و باعث طول عمر میشودبه نقل از وب سایت ویکی پدیا ********* lucidum یک گونه قارچ با رنگی مایل به قرمز است که دارای توزیع محدودی در اروپا و مناطقی از چین می باشد، جایی که در آن درختان سخت چوب رشد می کندگونه وحشی گانودرما در ایالات متحده مخصوصا کالیفرنیا و یوتا یافت شده است.

با مصرف این پودر میتوانید مصرف قهوه را کم کنید، اما همچنان انرژی لازم را داشته باشیددر واقع افراد زیادی به همین دلیل قهوه گانودرما را مصرف میکنند تا از فواید این قارچ  همراه با قهوه بهره ببرند.

خرید قهوه گانودرما تضمینی برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است، در ادامه با ما همراه باشید.

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز 

علت محبوبیت قهوه گانودرما

مصرف این قهوه سطح انرژی را بالا میبرد و به افزایش ایمنی بدن، رفع خستگی و تقویت حافظه کمک میکندگانودرما ویتامینها و مواد معدنی زیادی دارداین قارچ جلوی فرآیند پیر شدن را میگیرد و گردش خون را بهبود میبخشد.

گانودرما را به صورت ترکیبی با قهوه مصرف میکنند و طعمهای مختلفی داردمقدار شکر موجود در قهوه گانودرما استاندارد است و برای مبتلایان به دیابت مشکلی ایجاد نمیکند.

خواص معجزهآسای قهوه گانودرما

تحقیقات زیادی در مورد قهوه گانودرما انجام شده است که نشان میدهد این قارچ خواص زیادی دارد و میتواند در طب سنتی به کار گرفته شوداز جمله خواص آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

گانودرما و کاهش خطر ابتلا به سرطان

گانودرما با داشتن موادی چون ترپنوئید و پلی ساکارید خاصیت ضد سرطانی دارداین قهوه با داشتن اسید آمینه و آنتی اکسیدان از سرطان جلوگیری میکند.

گانودرما و پیشگیری از دیابت

قهوه گانودرما لاته قند خون بدن را کنترل میکند و از بدن در برابر دیابت محافظت میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قهوه گانودرما 

گانودرما در درمان ویروسها و عفونتها مفید است و اختلالات ریوی را درمان میکندهمچنین در تقویت سیستم ایمنی موثر استقهوه گانودرما با داشتن ویتامین C برای درمان بیماریهای ویروسی استفاده میشود.

این قارچ سیستم ایمنی را متعادل میکند و التهابات را از بین میبرد.

درمان پارکینسون با گانودرما

گانودرما دارویی سنتی است، التهابات عصبی را کاهش میدهد و از پارکینسون جلوگیری میکندطبق تحقیقات دلیل اصلی این بیماری التهابات عصبی هستند.

مبارزه با روند پیری با گانودرما

با مصرف گانودرما به جنگ پیری برویدقهوه گانودرما حاوی مواد ضد پیری است و مصرف طولانی مدت آن از ریزش مو و نیز سفید شدن آن جلوگیری میکند.

درمان کبد چرب با مصرف قهوه گانودرما

اگر کبد چرب دارید، مصرف روزانه قهوه گانودرما را فراموش نکنیداین قارچ خواص سم زدایی دارد و کبد را پاکسازی میکند.

درمان برص و پیسی با قهوه گانودرما

برخی افراد در سن پیری به علت از دست دادن رنگدانههای پوست دچار پیسی و برص میشونداین افراد باید قهوه گانودرما موکا مصرف کنند.

نحوه مصرف گانودرما برای پیسی پوست به این شکل است که دو قاشق چایخوری از پودر قهوه گانودرما را در ظرفی میریزید وکمی آب جوشیده به آن اضافه میکنید تا یک ماده‌ خمیری شکل به وجود آیداین ترکیب را برای درمان پیسی به صورت ماسک ساعت روی صورت بزنید.

مصرف گانودرما و بهبود سردردهای عصبی

سردردهایی که ریشه عصبی دارند، با مصرف گانودرما بهتر میشوندگانودرما موادی مانند آدنوزین، تری ترپن و مونو فسفات دارد که چربی، کلسترول و لختههای خون را در مغز از بین میبرند.

گانودرما همچنین برای درمان سردردهای میگرنی موثر استقهوه گانودرما با داشتن مقادیر زیادی منیزیم این سردردها را رفع میکند.

قهوه گانودرما به عنوان مکمل برای ورزشکاران

این قهوه گیاهی به عنوان مکمل نیز استفاده میشودگانودرما یکی از مکملهای عالی برای تقویت، ایجاد انرژی و عضلهسازی استمصرف گانودرما باعث پاکسازی کبد ورزشکاران میشود.

کمک به درمان اختلال خواب 

قهوه گانودرما با داشتن خواص آرامبخشی یک ماده بسیار عالی برای رفع تنش و استرس و همچنین درمان بیخوابی است.

چون این قهوه کافئین کمی دارد، بنابراین نه تنها بیخوابی نمیآورد، بلکه آن را درمان نیز میکندیک فنجان قهوه گانودرما، در مقایسه با یک فنجان قهوه معمولی 50 درصد کافئین کمتر دارد.

گانودرما و درمان مشکلات پوستی

علاوه بر خواصی که گفته شد، قهوه گانودرما خاصیت ضد آکنه دارداین ماده برای رفع جای زخم نیز مفید استگانودرما همچنین خاصیت مرطوبکنندگی برای پوست دارد.

درمان آلزایمر با گانودرما

این قهوه حافظه را تقویت میکند و در درمان بیماری زوال عقل یا آلزایمر موثر است.

تقویت سیستم گوارشی با گانودرما

این قهوه به دلیل داشتن میزان اسیدیته کمتر از قهوه معمولی، برای افرادی که از بیماریهای گوارشی و زخم معده رنج میبرند، بسیار مفید است.

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز 

خرید از خاص باکس برای علاقهمندان به یک قهوه خاص

حالا که با تمام خواص این قهوه معجزه آسا آشنا شدید، بهتر است بدانید که افراد زیادی در سایتهای اینترنتی مشغول به فروش آن هستند.

متاسفانه بعضی از این سایتها قهوه گانودرمای اصل ندارند یا آن را با قیمت بالایی میفروشندبرخی از این فروشندگان مجاز نیستند و تضمینی برای اصل بودن محصولاتشان وجود ندارد.

اما فروشگاهی مانند خاص باکس موقعیتی را فراهم کرده است که علاقهمندان به خرید قهوه گانودرما بتوانند به راحتی و با امنیت کامل خرید کنند.

اگر میخواهید لذت یک خرید بیدغدغه را داشته باشید، میتوانید از طریق خاص باکس محصول و قهوه گانودرمای مورد نظر را خریداری کنیدیکی از مزایای خرید از این فروشگاه پشتیانی بعد از خرید از مشتریان است.

با جستجو در سایت و نام محصول مورد نظرتان میتوانید خرید بی دردسری را تجربه کنیدپس از تکمیل خرید و پرداخت، اطلاعات خود را در محل تعیین شده وارد میکنید.

این فروشگاه محصولات خود را با تضمین کیفیت و با بهترین قیمت به دست شما میرساندضمنا ارسال محصول به موقع خواهد بودنام خاص باکس را برای خرید قهوه گانودرما فراموش نکنید.

 



تاريخ : پنج شنبه 8 مهر 1400 | 15:38 | نویسنده : mm |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Slide Skin:.