مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

مجله پزشکی و سلامت

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

معرفی سایت آشپزی

امروزه رقابت در زمینه های آشپزی بسیار گسترده شده است. در بحث آموزش آشپزی هم قطعا رقابت بسیار شدید است. در این مقاله سایت آشپزی را به شما معرفی می کنیم که می توانید امکانات بسیار ویژه ای را از آن دریافت کنید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی به عنوان یک سایت آشپزی توانسته است با امکانات ویژه ای که دارد در این بازار محکم و قاطع ورود کند.

آموزش آشپزی

هنر آشپزی یکی از هنرهای اصلی است که می تواند اوقات خوشی را برای ما رقم بزند. غذا در سه وعده اصلی یعنی صبحانه – نهار – شام و میان وعده ها تعریف می شود. این وعده ها بسیار متنوع هستند. سرزمین ما ایران به دلیل وجود شرایط اقلیمی متفاوت و همچنین قومیت های متنوع دارای سبک غذایی متنوعی نیز می باشد. از اینرو آموزش آشپزی بسیار اهمیت دارد.

آموزش آشپزی شاخه های مختلفی دارد که بصورت سنتی می توان به کتاب آشپزی اشاره کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده عموم مردم از گوشی های هوشمند سایت 1TouchFood توانسته است در این زمینه ورود کند. این سایت دارای بخش های مختلفی است که برای مخاطب جذاب و قابل تقدیر است.

دوره های آموزش آشپزی

در این سایت شما هم به عنوان هنرجو و هم به عنوان مدرس می توانید فعالیت نمایید. مدرسین آشپزی می توانند دوره های آشپزی خود را در سایت قرار داده و به فروش برسانند. مدرسین آشپزی همچنین در این سایت می توانند پاسخگو به سوالات آموزشی هنرجویان بوده و با هنرجویان خود ارتباط داشته باشند.

هنرجویان نیز همانطور که گفته شد می توانند از این دوره ها استفاده نموده و همه مطالب و سوالات خود را مطرح نموده و بصورت جمعی از مدرس پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند. یکی از بخش های جذاب در این بخش شرکت در دوره های آنلاین است که از قبل برنامه آن کلاس ها وجود خواهد داشت. دوره های آموزش آشپزی یکی از امکانات ویژه آموزش آشپزی است.

دوره های آموزش آشپزی مختلفی برگزار می شود که آنلاین بودن دوره ها از امکانات خاص آموزش آنلاین آشپزی است. دوره های مرکز آموزش آنلاین آشپزی کاملا بر اساس نیاز علاقمندان به آشپزی گردآوری شده است. دوره های شیرینی پزی – دوره های فلافل – دوره های جوجه کباب – دوره های نان – دوره های حلواهای بوتیکی و ... همه این دوره ها تنها بخشی از فعالیت های آموزشی مرکز آموزش آنلاین آشپزی است. 

آموزش حرفه ای آشپزی با رویکرد استفاده از تکنولوژی

در آموزش حرفه ای آشپزی استفاده از تکنولوژی یک امر ویژه محسوب می شود. مرکز آموزش آشپزی توانسته است با نیروهای زبده و حرفه ای خود مجموعه هایی خلق نماید که تقریبا می توان گفت بی همتا هستند. یکی از این بخش ها آموزش رایگان آشپزی است. در این بخش آموزش هزاران غذا بصورت کاملا رایگان و حرفه ای مرحله به مرحله آموزش داده شده است.

در بخش آموزش آشپزی رایگان توانسته اند بسیاری از رسپی ها و دستورات غذایی را آموزش داده و با جدول ارزش غذایی و خواص ویژه آن و طرز تهیه انواع آن بصورت گام به گام و مرحله به مرحله قرار داده اند. در باره آموزش آشپزی حرفه ای ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.

  • کاملترین طرز تهیه بصورت گام به گام

  • کاربردی ترین طرز تهیه غذاها

  • قرار دادن جدول مشخصات و جدول ارزش غذایی غذاها

  • امکان پرینت و چاپ رسپی و دستور پخت

  • ارایه کامل و دقیق مواد لازم برای طرز تهیه غذاها با قابلیت افزایش تعداد

  • ارایه کامل و دقیق مراحل اجرای پخت و طرز تهیه

  • قرار دادن تصاویر مرتبط و جذاب

  • راحتی کار و کاربر پسند بودن آموزش آشپزی

فراموش نکنیم که هدف از ارتقا هنر آشپزی در آموزش آشپزی این است که در کنار یکدیگر لحظات خوشی را سپری نماییم و یا بتوانیم در کسب و کار درآمد قابل توجهی داشته باشیم از این رو حتما می بایست آموزش آشپزی را فرا گرفته و از آن استفاده نماییم.

یکی از مطالب آشپزی یا همان رسپی ها که به معنی طرز تهیه طبخ یک خوراک یا غذا می باشد را با یکدیگر بررسی می نماییم. طرز تهیه کوفته تبریزی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی شهر تبریز است. 

این خوراک لذیذ و خوش طعم تبریزی نکات جالب و کاربردی زیادی دارد که تمامی آنها را در طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه خواهید آموخت و شما پس از مطالعه این بخش می توانید براحتی یک کوفته اصیل تبریز را در منزل تهیه کرده و از آن لذت کافی را بهره مند شوید.

در لینک فوق کاملا مشخص است که مطالب قرار داده شده شامل چندین بخش است. شما با مطالعه طرز تهیه کوفته تبریزی اصل می توانید کلیات – تاریخچه – نکات حرفه ای – جدول مشخصات – جدول ارزش غذایی و بسیاری مطالب مرتبط با موضوع را بصورت جامع و کامل با طرز تهیه کوفته تبریزی آشنا می شوید.

اینکه بعد از مطالعه طرز تهیه کوفته تبریزی بتوانید همانند یک بومی آذربایجان یک کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه را طبخ نمایید یک هنر ویژه است که امیدواریم از این هنر کمال بهره را ببرید.

سخن پایانی آموزش آشپزی

همانطور که در متن بالا ذکر کرده ایم آشپزی یک هنر است. این هنر با در نظر گرفتن استعداد ذاتی فرد قابل ارتقا و پیشرفت خواهد بود. آشپزی همانطور که می دانید هم بدلیل کسب درآمد و هم بدلیل داشتن لحظات خوش در کنار عزیزان در میهمانی ها و مجالس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما عزیزان با یک برنامه ریزی خاص و کوتاه مدت می توانید دستپخت خود را دگرگون نموده و با تمرین و ممارست غذاهای بینظیری را طبخ نمایید.

طبخ یک غذا می بایست اصولی بوده و گام به گام انجام شود. دانستن اینکه از چه مرجعی استفاده می کنید از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. ما به شما مرکز آموزش آنلاین آشپزی را پیشنهاد می کنیم چون بصورت کاملا حرفه ای با تیم خبره خود توانسته است مجموعه بزرگی از مطالب و آموزش های گوناگون آشپزی را گردآوری و تالیف کرده و بهترین ها را برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

 

به امید روزی که دست پخت شما به قدری خوشمزه و باورنکردنی شود که یادآور دستپخت خوشمزه مادربزرگ هایمان شود. این شعار ماندگاری است که همیشه در ذهن ها باقی می ماند.



تاريخ : دو شنبه 28 تير 1400 | 14:38 | نویسنده : mm |

روش‌های منحصر به‌فرد زیباسازی صورت

 

در یک الی دو دهه پیش تنها راه برای حل مشکلات ناشی از سستی پوست صورت، از جمله رفع غبغب و افتادگی گونه ها، عمل جراحی و لیفت با نخ برای زیبایی پوست بود.

فکر کنید که پوست صورت شما یک بار دیگر نرم و شفاف باشد، دقیقا همانطور که در اوج زیبایی آن بود؛ بدون هیچگونه چین و چروک، افتادگی و خطوط اضافی، پس از فکر کردن به زیبایی پوست، تنها چیزی که هرکس می خواهد، این است که چهره اش جوان تر به نظر برسد. مطمئن باشید که زیبایی پوست و لیفت و جوانسازی صورت، آرزوی شما را برای داشتن چهره ای جذاب و درخشان تحقق می بخشد. ما قصد داریم به طور کامل و ساده نحوه رفع نقایص گردن و صورت را در این مقاله بررسی کنیم. پس از آن، ما روش های مختلفی از عمل های زیبایی صورت و گردن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا بهترین روش ممکن را در بین روش های مختلف مانند لیفت با نخ و فرم دهی بینی را انتخاب کنیم.

لیفت با نخ

مزایای استفاده از روش لیفت با نخ:

  •  ایمن است.

  • نیازی به آمادگی خاصی ندارد.

  • هیچ مراقبت ویژه دیگری لازم نیست.

  • اثرات درمان بلافاصله قابل مشاهده است.

  • اثرات درمان با گذشت زمان از بین نمی رود.

  • هیچ زخمی روی پوست دیده نمی شود.

  • این روش از سن 20 سالگی قابل استفاده است.

زیبایی پوست و صورت

مهم نیست که خطوط پیشانی شما بسیار عمیق باشد یا تمام پوست صورت و گردن شما چروکیده باشد، قطعا می توانید تمام مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و با لیفت صورت و تزریق ژل و بوتاکس به اوایل دهه سنی 20  ساله خود بازگردید. فقط باید دقیقا بدانید که چه تغییراتی را باید در صورت خود اعمال کنید. برای مثال برای زیبایی پوست گردن، چند تغییر بزرگ در لیفت گردن و چانه اتفاق می افتد. اول از همه، آنها چربی های اضافی، چروک ها و افتادگی پوست را از زیر چانه جدا می کنند. پس از آن، آنها عضلات و بافت های زیر پوست را تقویت می کنند. سرانجام، آنها نوارهای عمودی اطراف گردن را درمان می کنند تا گردن و چانه ها زیباتر شود. معمولا انجام این عمل ماندگار است و مطمئنا در زیبایی چهره و جوانسازی پوست تاثیر بسیاری خواهد داشت.

روش های مختلف فرم دهی بینی

امروزه زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است.یکی از بخش های زیبایی صورت بینی میباشد که با فرم دهی بینی میتوانید صورت خود را یباتر کنید.جراحی و یا راه های خانگی از جمله روش های فرم دهی بینی میباشد. روش های بدون عمل جراحی نیز موجود میباشد که در بخش فرم دهی بینی مورد استفاده قرار میگیرد.از جمله روش های بسیار زیاد فرم دهی بینی میتوان به فرم دهی بینی بدون جراحی ( لیفت بینی با نخ ) نیز اشاره کرد که به دلیل آسان بودن و طبیعی بودن آن , این روش امروزه مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.

D:\w\##Seo Arman\PhotoGrid_1604743258237.jpg

 

زیبایی پوست و بوتاکس 

احتمالا شما این روش پاک کننده خطوط صورت را شنیده اید، زیرا با خیال راحت توسط میلیون ها نفر استفاده و تصویب شده است. این کلمه نشان می دهد که سمی وجود دارد که توسط Clostridium botulinum تولید شده است؛ همان باکتری که مسئول نوعی مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم است. اما هنگامی که به عضلات صورت تزریق می شود، سم بوتولینوم تاثیر بسیار متفاوتی دارد: می تواند به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک پوست می شوند، فلج کند (به عنوان مثال بین ابروها). همچنین در معالجات خاص از "لبخند لثه" مفید است؛ یعنی، لبخندی که بافت لثه را بیش از حد صورتی را نشان می دهد. تزریق بوتاکس می تواند مانع از بالا آمدن عضلات صورت و بالا آمدن لثه شود و زیبایی پوست و صورت را چند برابر کند.

 



تاريخ : یک شنبه 30 خرداد 1400 | 15:36 | نویسنده : mm |

درمان زگیل تناسلی

دکتر علیرضا رضایی
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری

درمان زگیل تناسلی

ما در این مطلب سعی داریم خیلی خلاصه و مفید شما را با روش های درمان زگیل و راه های از بین بردن آن آشنا کنیم . اما در همین ابتلا گفتن این نکته به نظرم مهمه :  تا این لحظه که در حال نگارش این مقاله هستم هیچ راه درمان قطعی ای برای از بین بردن زگیل پیدا نشده . 

قبل از مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میکنیم اطلاعاتی درباره زگیل و یا همان ویروس اچ پی وی کسب نمایید. برای این کار مشاهده این ویدیو پادکست که معرفی بیماری زگیل تناسلی است پیشنهاد میشه.

با توجه به اینکه در خیلی مواقع نشانه‌های زگیل تناسلی کاملا خاموش هستند و نمی‌توانید آنها را تشخیص بدهید، بهتر است برای تشخیص به سراغ متخصص بروید. متخصص در این شرایط چند راه حل برای شما دارد:

  • تست با محلول: محلولی خاصی روی پوست مالیده می‌شود که در صورت آلوده بودن بدن به hpv، رنگ پوست تغییر می‌کند.

  • تست پاپ: یک تست که با نمونه‌گیری از بدن شما و ارسال نمونه برای آزمایش همراه است.

  • تست DNA: تست DNA هم اصولا برای خانم‌ها و روی سلول‌های دهانه رحم انجام شده و می‌تواند وجود HPV های خطرناک را نشان دهد.

بعد از آنکه متوجه شدید که ویروس HPV  مبتلا هستید میبایست به درمان آن بپردازید . 

اگر در سطح پوست خود زگیل مشاهده میکنید ، راه های زیر به شما پیشنهاد میشه

راه های درمان زگیل تناسلی

اول از همه این نکته مهم را بدانید که زگیل تناسلی حاصل ورود ویروس HPV به بدن است و تا الان دانشمندان بیشتر از 100 تیپ از ویروس HPV را در جهان تشخیص داده‌اند!

حالا با این پیش‌زمینه، بیایید به سراغ بررسی راه  و روش درمان زگیل تناسلی برویم:

 درمان های خانگی زگیل تناسلی

همانطور که بالاتر هم گفتیم، تا الان درمان قطعی برای HPV به دست نیامده اما درمان‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، ممکن است زگیل‌ها را از روی پوست بدن شما از بین ببرند. (ویروس در بدن شما باقی خواهد ماند.) از جمله درمان‌های خانگی به این شرح هستند:

  • سرکه سیب: یک پنبه آغشته به سرکه سیب را به آرامی به روی زگیل ها بمالید ، بعد از چندین بار تکرار احتمالا تاثیرات مثبت آن را خواهید دید.

  • مصرف ویتامین‌های B9 و B12: برای مقاوم شدن بدن در برابر ویروس HPV  سعی بر مصرف مواد غذایی داشته باشید که ویتامین های B9  و  B12  در آن هست.

  • درمان زگیل تناسلی با آلوئه‌ورا: یک تکه پنبه را به آلوئه ورا آغشته کرده و یک شبانه روز به روی زگیل قرار دهید ، بعد از چند بار استفاده تاثیر آن را تا حدودی خواهید دید.

  • درمان زگیل تناسلی با عصاره سیر: عصاره سیر را روی زگیل‌ها قرار بدهید. بعد از چند بار تکرار این کار ، تاثیر آن را به روی زگیل هواهید دید.

پماد درمان زگیل تناسلی 

چند پماد مختلف برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از دستور متخصص، از آنها استفاده نکنید:

سین کاتچینها : از عصاره ی چای سبز گرفته می شود. این پماد را 3 بار در روز و به مدت بیش از 16 هفته بر روی زگیل ها بمالید. زمانی که پماد بر روی پوست قرار گرفته ، از هرگونه رابطه جنسی اجتناب کنید.

ایمیکویمود : کرمی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می رود. این کرم را شب ها قبل از خواب به سطح زگیل بمالید و این درمان را 3 بار در هفته و به مدت 16 هفته ادامه دهید. قبل از استفاده ناحیه مورد نظر را خوب شستشو دهید. همچنین در طول دوره ی درمان با ایمیکوییمود از برقراری رابطه ی جنسی خودداری کنید زیرا که وجود این کرم بر روی پوست می تواند اثر کاندوم ها و دیافراگم را ضعیف کند.

ژل پودوفیلاکس :این ژل برای از بین بردن زگیل طراحی شده است. پس از استعمال این ژل ها، صبر کنید تا منطقه ی مورد نظر به صورت طبیعی خشک شود.
استفاده از این ژل برای درمان زگیل های گردن رحم، واژن یا کانال مقعد توصیه نمی شود. چنانچه از این ژل به مقدار زیادی استفاده شود و یا پس از استعمال آن اجازه ی خشک شدن به آن را ندهید، ممکن است ژل با دیگر نواحی تماس یافته و عوارض جانبی آن گسترش یابد. در حال حاضر بخاطر عوارض جانبی این ژل ، پزشکان دیگر آن را پیشنهاد نمیدهند. پس حتما قبل از مصرف پیش پزشک متخصص بروید.



درمان زگیل تناسلی با روش های دیگر

علاوه بر راهکارهای بالا، درمان‌هایی هم برای زگیل وجود دارند که به شرح زیر میباشد:

  • منجمد کردن زگیل‌ها: در این روش که کرایوتراپی هم نام دارد، زگیل‌های روی پوست منجمد می‌شود، سپس یک سری تاول در کنارشان ایجاد شده و در نهایت بعد از مدتی، زگیل‌ها همراه با تاول‌ها از بین رفته و پوست جدید به وجود می‌آید. این روش درمان زگیل توصیه اکثر متخصصین میباشد.

  • الکتروکوتر: در این روش پزشک زگیل‌های روی سطح پوست را به کمک یک جریان الکتریکی نسبتا خفیف، می‌سوزاند. از این روش معمولا برای زگیل ها بزرگ استفاده میشود.

  • حذف زگیل‌ها: در این راهکار درمانی، پزشک بخش مورد نظر را بی‌حس کرده و سپس زگیل‌ها را برداشته و حذف می‌کند. یا به نوعی با جراحی سعی زگیل را از سطح پوست برمیدارد. این عمل معمولا سرپایی میباشد.

  • درمان زگیل تناسلی با اسید : متخصص برای برای از بین بردن زگیل ها از تری کلرو استیک اسیدها یا بیکلرواستیک اسید ها استفاده خواهد کرد.به این صورت که مقدار کمی از این اسید ها را یک بار در هفته بر روی زگیل ها قرار میدهد. پس از چند جلسه زگیل از سطح پوست حذف میشود. این روش بهترین روش برای نابودی زگیل هایی است که کوچک و در نواحی مرطوب است و همچنین می تواند در درمان زگیل های نواحی واژن و مقعد نیز استفاده شود.

 

درمان یا پیشگیری؟

 

بعد از همه اینها، باید بگوییم در مورد بیماری HPV پیشگیری بسیار کار بهتری و عاقلانه تری نسب به درمان است. اولین راهکار پیشگیری از این بیماری، نداشتن رابطه جنسی پر خطر و استفاده از کاندوم و... میباشد.

علاوه بر این موارد، شما می‌توانید برای کاهش احتمال دچار شدن به ویروس HPV که ممکن است به سرطان نیز تبدیل شود ، واکسنHPV  و یا با نامی دیگر واکسن زگیل تناسلی یا نام تجاری آن واکسن گارداسیل را تزریق نمایید. و یا حتی اگر در حال حاضر به این ویروس دچار هستید ، برای نرمال ماندن شرایط و وخیم تر نشدن آن میتوانید این واکسن را تزریق نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنم این مقاله  که در رابطه با واکسن HPV میباشد را مطالعه کنید.



تاريخ : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | 15:59 | نویسنده : mm |

زگیل تناسلی چیست؟ شناخت و پیشگیری سریع از HPV

زگیل تناسلی چیست؟ شناخت و پیشگیری سریع از HPV

HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی، به وجود‌آورنده بیماری خطرناک زگیل تناسلی است. در این مقاله می‌خواهیم به شما تمامی چیزی که باید در مورد این بیماری از چیستی آن تا راه‌های پیشگیری‌اش بدانید را توضیح بدهیم. با ما همراه باشید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری است که انسان در اثر راه یافتن ویروس پاپیلومای به بدنش دچار آن می‌شود. اصولا رایج‌ترین نشانه زگیل تناسلی، به وجود آمدن یک سری زائده‌های گوشتی است که روی مناطق تناسلی دیده می‌شود. چیزی مثل تصویر پایین:

 

مهم‌ترین راه انتقال این بیماری به افراد، رابطه جنسی با فردی است که ویروس را در بدن خودش دارد.

آیا همه افرادی که زگیل تناسلی دارند، می‌توانند متوجه بیماری‌شان شوند؟

یکی از بدترین خبرها در مورد hpv این است که خیلی از مبتلایان به آن اصلا متوجهش نیستند! چراکه در خیلی مواقع فرد بیمار حداقل تا مدتی اصلا ‌زگیل‌ها را روی بدن خودش مشاهده نمی‌کند.

همینطور در بعضی افراد زگیل‌ها به اندازه‌ای کوچک و ریز هستند که مشاهده نشده و فرد را از وجود بیماری مطلع نمی‌کنند. بنابراین نمی‌توان گفت که اگر فردی زگیل روی بدن خودش ندارد، الزاما به این بیماری مبتلا نیست.

از کجا بفهمیم به hpv مبتلاییم؟

همانطور که بالاتر هم گفتیم، متاسفانه خیلی مواقع ممکن است شما ویروس hpv را بدن داشته باشید اما متوجه آن نباشید. بنابراین باید برای تشخیصش به پزشک مراجعه کنید.

متخصص اورولوژی برای تشخیص، ابتدا سوالاتی در مورد روابط جنسی‌تان از شما پرسیده، سپس علائمی مثل ترشح مایع از واژن، خارش در ناحیه مورد حمله ویروس، خون‌ریزی، سوزش و... را بررسی می‌کند. در نهایت برای اطمینان بیشتر، ممکن است پزشک تست پاپ یا همان پاپ اسمیر تجویز کند.

راه پیشگیری از زگیل تناسلی چیست؟

مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، احتیاط در رفتارهای جنسی است. اول از همه این که به هیچ عنوان در دیدار اول با طرف مقابل رابطه جنسی نداشته باشید.

سپس مطمئن شوید طرف مقابل قبلا با افراد زیادی رابطه جنسی نداشته و در خطر ابتلا به hpv نبوده، در نهایت هم برای احتیاط بیشتر، در رابطه از کاندوم استفاده کرده و همینطور رابطه دهانی برقرار نکنید. چراکه hpv صرفا مختص ناحیه تناسلی نیست و می‌تواند به دهان، لب و زبان هم منتقل شده و زگیل‌های بسیار بدی در این ناحیه ایجاد کند.

بعد از اینکه مطمئن شدید رفتارتان در روابط جنسی کاملا امن است و اقدامات خطرناکی انجام نمی‌دهید، برای کاهش احتمال ابتلا به آن، از واکسن hpv استفاده کنید.

واکسن زگیل تناسلی چیست؟

 

ببینید، تا الان نزدیک به 100 تیپ از ویروس hpv توسط پزشکان شناخته شده. اما از این تعداد، بعضی‌ها کم‌خطر بوده و بعضی دیگر بسیار خطرناکند. تا جایی که بعضی از آنها حتی می‌توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و... در بدن انسان شوند.

پزشکان توانسته‌اند تا الان درمان حدود 9 تیپ از این ویروس را کشف کرده و با تزریق واکسن، بدن را در مقابل آنها مقاوم کنند. واکسن زگیل تناسلی با نام واکسن گارداسیل شناخته می‌شود. البته این واکسن خودش 3 تیپ مختلف دارد.

واکسن گارداسیل 2 کاناله که بدن را در مقابل دو تیپ ویروس، واکسن 4 کاناله که بدن را در مقابل 4 تیپ و در نهایت واکسن 9 کاناله که بدن را در مقابل 9 تیپ رایج و خطرناک از این ویروس مقاوم می‌کنند.

از کجا واکسن گارداسیل بخریم؟

اگر واکسن گارداسیل دو کاناله می‌خواهید که کافی است به سراغ داروخانه‌های معتبر کشور بروید، چون این واکسن تولید داخل است و تهیه آن کار سختی نیست.

اما اگر برای مقاوم کردن بدن در مقابل انواع دیگر ویروس به‌دنبال واکسن‌های 4 کاناله و 9 کاناله هستید، باید به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کنید. چراکه واردات واکسن زگیل تناسلی خارجی، به دلیل وجود تحریم‌ها کمی سخت است و عملا هر مرکزی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. یکی از معتبرترین مراکزی که در ایران اقدام به واردات این واکسن کرده، کلینیک اورولوژی یوروطب است.

متاسفانه تا امروز درمان 100 درصدی برای همه تیپ ویروس hpv شناخته نشده، بنابراین عمل به راهکارهای محتاطانه برای پیشگیری از ابتلا به آن و همینطور تزریق واکسن گارداسیل، یکی از بهترین ‌انتخاب‌هایی است که می‌توانیم در قبالش داشته باشیم.

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مطلب ابتدا فهمیدیم که زگیل تناسلی چیست، سپس با نشانه‌ها و نحوه درمان آن آشنا شدیم.

 

 



تاريخ : یک شنبه 9 خرداد 1400 | 15:42 | نویسنده : mm |

راه های درمان زگیل تناسلی | از جراحی تا روش‌های خانگی

 

راه های درمان زگیل تناسلی | از جراحی تا روش‌های خانگی

اجازه بدهید همین ابتدا بگوییم؛ حداقل تا الان درمانی برای زگیل تناسلی پیدا نشده که قطعی باشد. در هر حال، اولین قدم از درمان زگیل تناسلی، تشخیص است.

با توجه به اینکه در خیلی مواقع نشانه‌های زگیل تناسلی کاملا خاموش هستند و نمی‌توانید آنها را تشخیص بدهید، بهتر است برای تشخیص به سراغ پزشک بروید. پزشک متخصص در این شرایط چند راه حل دارد:

                     ·تست با محلول: محلولی خاصی روی پوست مالیده می‌شود که در صورت آلوده بودن بدن به hpv، رنگ پوست تغییر می‌کند.

                     ·تست پاپ: یک تست که با نمونه‌گیری از بدن شما و ارسال نمونه برای آزمایش همراه است.

                     ·تست DNA: تست DNA هم اصولا برای خانم‌ها و روی سلول‌های دهانه رحم انجام شده و می‌تواند وجود HPV های خطرناک را نشان دهد.

راه های درمان زگیل تناسلی

قرار دادن تصویر به نشانی اینترنتی زیر :

اول از همه این نکته مهم را بدانید که زگیل تناسلی حاصل ورود ویروس HPV به بدن است و تا الان متخصصان بیشتر از 100 نوع ویروس HPV را در دنیا تشخیص داده‌اند!

حالا با این پیش‌زمینه، بیایید به سراغ بررسی راه های درمان زگیل تناسلی برویم:

1_ درمان های خانگی زگیل تناسلی

همانطور که بالاتر هم گفتیم، تا الان درمان قطعی برای HPV به دست نیامده اما درمان‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، ممکن است زگیل‌ها را از روی پوست بدن شما از بین برده و همینطور بدن‌تان را در مقابل این بیماری مقاوم‌تر کنند. (ویروس همیشه در بدن شما باقی خواهد ماند.) از جمله درمان‌های خانگی به این شرح هستند:

                     ·سرکه سیب: آغشته کردن یک پنبه به سرکه سیب خانگی و مالیدن آن روی زگیل‌ها تاثیر مثبت در درمان‌شان دارد.

                     ·مصرف ویتامین‌های B9 و B12: برای مقاوم شدن بدن در مقابل زگیل تناسلی، غذاهای حاوی این دو ویتامین را مصرف کنید.

                     ·درمان زگیل تناسلی با آلوئه‌ورا: یک پنبه را به ژل‌ آلوئه‌ورا آغشته کرده، یک شبانه‌روز روی زگیل‌ها بگذارید و بعد با آب گرم بشویید.

                     ·درمان زگیل تناسلی با عصاره سیر: عصاره سیر را روی زگیل‌ها قرار بدهید.

پماد درمان زگیل تناسلی

چندین پماد مختلف برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از دستور پزشک، از آنها استفاده نکنید:

                     ·پماد آلدرا یا پماد زیکلارا: با استعمال این پماد، قدرت سیستم ایمنی بدن‌تان در مقابل HPV را افزایش می‌دهید.

                     ·پماد پودو فیلین: اگر زگیل‌های تناسلی خارجی دارید، استفاده از این پماد پیشنهاد می‌شود. این پماد زگیل‌ها را از بین می‌برد.

                     ·پماد کلرواستیک: این پماد هم با هدف سوزاندن و از بین بردن زگیل‌ها استفاده می‌شود و عوارضی مثل خارش و سوزش پوست دارد.

درمان زگیل تناسلی با جراحی

علاوه بر راهکارهای بالا، درمان‌هایی هم برای زگیل تناسلی وجود دارند که همراه با جراحی هستند:

                     ·منجمد کردن زگیل‌ها: در این روش که کرایوتراپی هم نام دارد، زگیل‌های روی پوست منجمد می‌شود، سپس یک سری تاول در کنارشان ایجاد شده و در نهایت بعد از مدتی، زگیل‌ها همراه با تاول‌ها از بین رفته و پوست جدید به وجود می‌آید.

                     ·الکتروکوتر: در این روش پزشک زگیل‌های تناسلی روی بدن را به کمک یک جریان الکتریکی نسبتا خفیف، می‌سوزاند.

                     ·حذف زگیل‌ها: در این راهکار درمانی، پزشک بخش مورد نظر را بی‌حس کرده و سپس زگیل‌ها را برداشته و حذف می‌کند.

                     ·درمان زگیل تناسلی با لیزر: اگر زگیل‌های شما بسیار سخت باشند، ممکن پزشک اقدام به از بین بردن آنها با اشعه قدرتمند لیزر کند.

درمان یا پیشگیری؟

 

بعد از همه اینها، باید بگوییم در مورد بیماری HPV پیشگیری بسیار کار عاقلانه‌تری از درمان است. اولین راهکار پیشگیری از این بیماری، داشتن رفتار سالم جنسی، استفاده از کاندوم، رعایت بهداشت و... است.

علاوه بر این، می‌توانید برای کاهش احتمال دچار شدن به زگیل تناسلی، واکسن گارداسیل یا همان واکسن زگیل تناسلی بزنید. این واکسن‌ها در 3 نوع وجود دارند که هر کدام‌شان بدن را در مقابل تعدادی از این ویروس مقاوم می‌کند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، یا با شماره پایین تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

88563242-021

نکته: استفاده از واکسن گارداسیل حتی بعد از ابتلا هم پیشنهاد می‌شود چون می‌تواند روی مقاومت بدن در مقابل دیگر انواع ویروس تاثیر داشته باشد.

 

 



تاريخ : یک شنبه 9 خرداد 1400 | 15:40 | نویسنده : mm |

درمان میگرن

 

به طور کلي درمان ميگرن به دو نوع روش دارويي درمان ميگرن و روش غير دارويي درمان ميگرن تقسيم مي شود . بسياري از داروها در درمان ميگرن به کار مي روند . درمان دارويي ميگرن به دو دسته تقسيم مي شود .

 

1 ) درمان دارويي مرحله حاد حمله ميگرن که در آن شخص داروهاي مسکن را موقع شروع حمله ميگرن استفاده مي کند تا سردرد قطع شود و حمله فرو کش کند

 

2 ) درمان دارويي پيشگيري کننده ميگرن شامل داروهايي است که به صورت مرتب و معمولا روزانه مصرف مي شوند تا از تعداد و شدت حمله هاي ميگرن پيشگيري و آن ها را کم کند.

 

انتخاب درمان ميگرن توسط متخصص سردرد بستگي به شدت و فرکانس حملات سردرد ميگرني در فرد دارد .

 

اگر تهوع و استفراغ هم همراه سردرد وجود داشته باشد بايد به صورت جداگانه درمان شود تا نتيجه مطلوب بدست آيد .

 

درمان مرحله حاد حمله ميگرن

مسکن ها وقتي بهترين اثر را در قطع سردرد ميگرني دارند که به محض شروع سردرد و اول حمله ميگرن استفاده شوند در غير اين صورت داروهاي خوراکي به علت کاهش جذب دستگاه گوارش در طي حمله حاد ميگرن جذب نشده و جواب نمي دهند و شخص ناچار به استفاده از انواع ديگر داروها مثل نوع تزريقي دارو مي شود.

 

انواع مسکن ها

انواع مسکن هاي در دسترس و بدون نسخه يا با تجويز پزشک شامل : آسپيرين . بروفن . ادويل . ناپروکسن . ديکلوفناک و... است .

 

اين مسکن ها اگر مدت زمان طولاني مصرف شوند مي توانند سردرد هاي ريباند وابسته به مسکن(medication   oversuseheadache ) را ايجاد کنند و همچنين عوارض گوارش مثل خونريزي معده يا روده و يا زخم معده ايجاد کنند .مسکن ترکيبي مثل ترکيب کافئين آسپيرين و استامينفون که اکسدرين (exedrine )نام دارد مي تواند در انواع خفيف تا متوسط ميگرن تاثير گذار باشد .

 

تريپتانها

اين دارو ها توسط متخصص مغز و اعصاب براي درمان مرحله حاد حمله ميگرن تجويز مي شوند مثل سوما تريپتان و ريزاتريپتان (maxalt). اين دسته دارويي راه هاي درد در مغز را بلاک مي کند و باعث قطع سردرد ميگرن مي شوند . تريپتانها به اشکال مختلف قرص . اسپري و تزريقي وجود دارند . مصرف زياد اين دسته به علت نوسانات فشار خون و تغييرات قلبي و عروقي که ايجاد مي کنند در افراد داراي مشکلات قلبي . سابقه سکته مغزي و سنين بالاي 50 سال توصيه نمي شود .

 

ارگوتامين

دي هيدروارگوتامين به صورت اسپري بينييا تزريقي موجود است . اثرات آن تقريبا مشابه با تريپتانها است بيشترين اثر را زماني دارد که بلافاصله پس از شروع علائم ميگرن خورده شود . مهم ترين عارضه جانبي آن تشديد تهوع و استفراغ ناشي از ميگرن است .

 

لازم به ذکر است که ارگوتامين را نبايد هر روزه يا به عنوان پيشگيري از حملات ميگرن استفاده کرد چرا که ممکن است منجر به ارگوتيسم شده و علائم مسموميت دارويي ايجاد کند و همچنين سردرد هاي واکنشي به وجود آورد .

 

افراد با سابقه بيماري هاي قلبي عروقي . تنگي عروقي کرونر قلب . فشار خون بالا يا بيماران مبتلا به بيماري هاي کليوييا کبدي بايد از مصرف آن پرهيز کنند .

 

Lasmiditan

داروي خوراکي جديد که براي درمان مرحله حاد حمله ميگرن با و بدون اورا تاييد گرفته است ولي متاسفانه در ايران وجود ندارد . اين دارو به طور موثري درد و تهوع و حساسيت به نور و صدا را در حمله حاد ميگرن از بين مي برد .

 

اين دارو نبايد با الکل و ساير داروهاي خواب آور استفاده شود

 

ترکيبات اپيوئيدي (مخدرها)

در بيماراني که به دو دليل قادر به مصرف بقيه انواع داروهاي کاهنده درد مرحله حاد ميگرن نيستند . ترکيبات مخدر مثل کدئين و انواع ترکيبي آن با مسکن ها مثل استامينوفن کدئين مي تواند کمک کننده باشد . به علت ايجاد وابستگي که اين ترکيبات در فرد ايجاد مي کند حتي الامکان بايد در مواردي که بقيه انواع داروهاي مرحله حاد ميگرن موثر نيستند و يا فرد قادر به استفاده از آنها نيست استفاده شوند و حتما بايد توسط پزشک متخصص سردرد تجويز شوند .

 

داروهاي ضد تهوع

اگر ميگرن همراه با تهوع و استفراغ باشد مصرف داروهايضد تهوع مثل کلرپرومازين متوکلوپرايد مي تواند موثر باشد . اين دسته دارويي بهتر است همراه با مسکن ها براي کنترل بهتر علائم حاد ميگرن استفاده شوند

 

دارو هاي پيشگيري کننده حمله ميگرن

پزشک متخصص مغز واعصاب ممکن است براي پيشگيري از ايجاد حمله ميگرني داروهايي را تجويز کند، سوالي که مطرح مي شود اين است که ميگرن چه موقع نياز به درمانهاي نگهدارنده و پيشگيري کننده دارد که به صورت روزانه توسط فرد استفاده شوند؟

 

پاسخ اين است که هرگاه حمله ميگرن بيشتر از هفته اييک بار ايجاد شود و يا کمتر از اين مقدار باشد اما حمله آنقدر شديد باشد که فرد را از فعاليتهاي روزانه بازدارد و به درمانهاي مسکن معمول پاسخ ندهد بايد توسط پزشک متخصص سردرد داروهاي پيشگيري کننده ميگرن تجويز شود.

 

بعضي از دارو هاي پيشگيري کننده ميگرن شامل موارد زير است :

 

داروهاي مهار کننده گيرنده بتا (بتا بلاکر) مثل پراپرونولول يا متوپرولول

 

داروهاي ضد افسردگي 3 حلقه مثل آمي تريپتيلين، نورتريپتلين و داکسپين که عوارض جانبي خواب آلودگي و افزايش وزن و خشکي دهان و يبوست مي دهد.

 

داروهاي ضد تشنج مثل والپروات سديم ، توپيرامات (TopoMax) که مي تواند به کاهش حملات ميگرن کمک کند ولي عوارض جانبي زياد مثل سرگيجه، لرزش دست، ريزش مو، گزگز دست و پا، اختلالات حافظه و عوارض کبدي دارد.

 

داروهاي مهارکننده کانال کلسيم مثل فلوناريزين

 

داروهاي مهارکننده آنتي باديCGRP

 

Aimovigيک داروي جديد از اين گروه است. CGRPيک مونوکلونال آنتي بادي است که در هنگام حمله ميگرن توسط پايانه هاي عصبي اطراف عروق مغز آزاد مي شود و حمله ميگرن را آغاز مي کند، اين دارو مانع آزاد شدن CGRP ودر نتيجه مانع شروع حمله ميگرن مي شود، متاسفانه اين دارو بعلت هزينه بالايي که دارد هنوز در ايران موجود نيست.

تزريق بوتاکس

در صورتيکه فرد به داروهاي معمول پيشگيري کننده ميگرن پاسخ ندهد تزريق بوتاکس تخصصي ميگرن توسط متخصص مغز و اعصاب توصيه مي شود.

 

اين دارو در 31 نقطه سر و گردن توسط متخصص مغز و اعصاب تزريق مي شود و در واقع از آزاد شدن نوروترسميترهاي درد از پايانه هاي عصب اطراف عروق مغز جلوگيري مي کند. تزريق بوتاکس تخصصي ميگرن برايدرمان ميگرن مزمن مقاوم به درمان بزرگسالان توسط FDA تاييديه دارد.(ميگرن مزمن طبق تعريف ميگرني است که فرد بيشتر از 15 روز در ماه سردرد ميگرني داشته باشد که حدود 3 ماه طول کشيده باشد).

 

درمانهاي غير دارويي ميگرن

وقتي که علائم حمله ميگرن شروع شد سعي کنيد به محل آرام و تاريکي برويد و چشمهايتان را ببنديد. بهتر است بخوابيد.

 

پک يخ را در که در حوله اي پيچيده ايد روي پيشاني و پشت گردن بگذاريد. بعضي بيماران به کيسه آب گرم پاسخ بهتري مي دهند. هر دو را امتحان کنيد وببنيد کداميک نتيجه بهتري مي دهد.

 

تکنيک هاي ريلکسيشن را امتحان کنيد.

 

بيوفيدبک و CBT (روشهاي شناختي رفتاري) و مايندفولنس (Mindfulness) مي توانند استرس و تنش را کاهش داده و در نتيجه موجب کاهش تعداد حمله هاي ميگرن شوند.

 

خواب و غذاي منظم داشته باشد.

 

خيلي زياد يا خيلي کم نخوابيد سعي کنيد الگوي خواب منظم داشته باشيد. ساعت مشخص به رختخواب برويد و ساعت مشخص از خواب بيدار شويد.

 

سعي کنيد وعده هاي غذايي را مرتب و سر وقت بخوريد و از افت قند خون جلوگيري کنيد.

 

آب زياد بنوشيد.

 

روزانه 6 الي 8 ليوان آب در مبتلايان به ميگرن براي کاهش سردرد هاي ميگرن توصيه مي شود.

 

دفترچه يادداشت روزانه ميگرن تنظيم کنيد

 

ساعت ها ، تعداد و شدت حمله هاي سردرد و ميگرن و تريگرها و عوامل محرک آن را يادداشت کنيد و به پزشک متخصص سردرد خود نشان بدهيد.اين کار پزشک شما را در درمان مناسب تر ميگرن کمک مي کند.

 

به طور مرتب ورزش کنيد

 

ورزش ايروبيک (هوازي ) تنش شما را کم مي کند. اگر پزشک متخصص مغز و اعصاب شما موافق است ورزش هاي هوازي را که از آن لذت مي بريد مثل پياده روي و شنا و دوچرخه سواري را در برنامه روزانه خود بگنجانيد.ابتدا خود را به آهستگي گرم کنيد و سپس ورزش را شروع کنيد.

 

ورزش شديد و ناگهاني بدون آمادگي خود مي تواند سردرد ايجاد کند.

 

ورزش منظم همچنان مي تواند به کاهش وزن شما کمک کند.چاقييکي از عواملي مستعد کننده حمله هاي ميگرن است.

 

بعضي ويتامين ها و مواد معدني را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.

 

مصرف گياه Batterbur (بابا آدم کوهي ) و Feverfew به خصوص ترکيب آن ها مي تواند در پيشگيري از حمله هاي ميگرني نقش داشته باشد.

 

ويتامين B2 (ريبوفلاوين) با دوز کافي 200-400 مي تواند از تعداد حمله هاي ميگرن بکاهد.

 

منيزيم با دوز کافي (500-600) و کوآنزيم کيو 10 (coQ10) مي تواند در پيشگيري از ميگرن کمک کننده باشد.

 

با مراجعه به کلينيک سردرد تهران با بهره گيري از بهترين متخصص هاي مغز و اعصاب، مي توانيد از نوع ميگرن خود مطلع شده و بهترين روش درمان را آغاز کنيد.

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | 19:41 | نویسنده : mm |

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

برای انجام ارتودنسی و بر طرف کردن ناهنجاری های دندانی دیگر نیازی به اضطراب و ترس نیست. با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه درمان ارتودنسی انواع مختلفی از روش های درمان به وجود آمده است که علاوه بر تسریع در روند درمان عوارض کمتری نیز برای بیماران در پی دارد.

 

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

از جدید ترین متد درمان ارتودنسی روش دیمون است که امروزه جایگزین شیوه های قدیمی ارتودنسی شده است. در روش ارتودنسی قدیمی باید با کش های خیلی کوچک سیم را به براکت ها متصل نمود. اما در روش دیمون دیگر نیازی به وجود کش ها و یا گره استیل برای اتصال به براکت ها نیست. بعد از قرار گیری وایر داخل براکت ها درب آن ها به طور خودکار بسته می شود.

 

براکت ها در ارتودنسی دیمون قابلیت باز و بسته شدن خودکار دارند. در روش دیمون با توجه به باز و بسته شدن خودکار سیم به براکت متصل می شود. تیوب های محکم در این سیستم موجب شده است تا وایر های ارتودنسی به خوبی در آن حرکت کنند. همه ی فعالیت های وایر در روش دیمون بر روی سطح بیرونی تیوب صورت می گیرد و هیچ فعالیتی بر کف آن ندارد. این نحوه عملکرد تفاوت عمده ای بین براکت های معمولی و براکت های دیمون است.

 

 

 

ویژگی های ارتودنسی دیمون چیست؟

در این روش چون از کش برای اتصال براکت به سیم استفاده نمی شود در نتیجه کودکانی که علاقه مند به انتخاب کش های رنگی هستند نمی توانند از این روش انتخاب کنند.

 

براکت های دیمون نسبت به براکت های معمولی کوچک تر هستند در نتیجه جلوه ای بهتر را برای بیماران به وجود می آورد. کوچک بودن براکت ها مانع تجمع بیش از حد باکتری ها شده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند. اما هزینه بالای براکت های دیمون ممکن است برای برخی از بیماران مشکل ساز باشد و توان پرداخت هزینه آن را نداشته باشند.

 

خوشبختانه براکت های دیمون به دلیل داشتن تنظیمات خاص نیازی به مراجعه متعدد به متخصص ارتودنسی نیست. در واقع تعداد جلساتی که باید برای تنظیم مجدد مراجعه کنید کاهش پیدا می کند.

 

درمان ارتودنسی با اعمال فشار بر روی دندان ها انجام می گیرد و این فشار دردی به همراه دارد که با گذشت زمان کاهش می یابد. در سیستم دیمون اعمال فشار کمتر بوده و درنتیجه درد کم تری برای بیمار به وجود می آورد. اما این کم بودن نیروی فشار تاثیر منفی بر روی نتیجه ارتودنسی نخواهد داشت.

 

در ارتودنسی با براکت های معمولی از حلقه های الاستیکی استفاده می کنند که این حلقه ها عامل اصطکاک و فرسایش دندان ها می شوند. اما در روش دیمون حلقه ها الاستیکی حذف می شوند و اصطکاک کمتری به دندان ها وارد می شود که خطر پوسیدگی دندان ها کاهش پیدا می کند.

 

 

 

طول درمان ارتودنسی دیمون چقدر است؟

درمان ارتودنسی در تمام روش ها دارای میانگین مدت زمان یکسانی هستند که بسته به نوع ناهنجاری و سن بیمار ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. در کل برای درمان ارتودنسی دیمون حدود 6 تا 24 ماه زمان نیاز است تا به طور کامل نا هنجاری برطرف گردد. اما طول درمان در ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی معمولی کوتاه تر است.

 

هرچقدر در سن کم درمان را آغاز کنید نتیجه بهتر و روند درمان سریع تر اتفاق می افتد.

 

 

 

هزینه درمان در ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی با توجه به روش درمان و نوع مواد استفاده شده هزینه ارتودنسی متفاوت است.

 

ارتودنسی دیمون به دلیل استفاده از براکت هایی با قفل و بست خودکار گران تر از ارتودنسی با براکت های معمولی است، البته نا گفته نماند که تعداد جلسات مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تنظیمات و بررسی مجدد دستگاه ارتودنسی در محاسبه های هزینه ها بی تاثیر نمی باشد.

 

 

 

طبق بررسی نظر بیمارانی که از سیستم ارتودنسی دیمون استفاده کرده اند، نتایج حاصل از این روش بسیار موثر تر و کوتاه تر از روش سنتی ارتودنسی است. سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت جسمانی است که عدم درمان مشکلات دندانی ممکن است مشکلات دیگری مانند درد های مفصل گیجگاهی را برای بیماران به وجود آورد.

 

لینک منبع

 

 

 

 



تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | 16:44 | نویسنده : mm |

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به ارتودنسی دندان های خود هستند ولی از رنگ براکت هایی که بر روی دندان ها استفاده می شود ناراضی هستند. ارتودنسی بی رنگ می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد باشد تا بتوانند به راحتی دندان های خود را مرتب کنند. اگر شما هم جز افرادی هستید که از دندان های خود رضایت کافی را ندارید و قصد دارید که اقدام به مرتب سازی آنها کنید توصیه ما به شما این است که حتما ما را در این مطلب همراهی کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ارتودنسی بی رنگ صحبت کنیم و نکات مهمی را درباره آن برای شما بیان کنیم.

 

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

ارتودنسی بی رنگ یکی از روش های ارتودنسی دندان است که در این روش از براکت های سرامیکی به رنگ دندان استفاده می شود و همین موضوع نیز باعث می شود تا رنگ براکت ها بر روی دندان های شما خودنمایی نکند. ممکن است شما هم جز افرادی باشید که از رنگ براکت های خود خجالت بکشید، با استفاده از این روش شما به سادگی هرچه تمام می توانید مشکل خود را حل کنید و با کمترین خودنمایی اقدام به مرتب کردن دندان های خود کنید. در این روش تنها سیم هایی که براکت ها را به یکدیگر متصل می کنند قابل نمایش هستند که شما برای حل این موضوع نیز می توانید از متخصص ارتودنسی زیبایی دندان خود تقاضا کنید که از سیم هایی که دارای روکش سفید و همرنگ دندان هستند استفاده کند تا رنگ این سیم ها نیز کمتر دیده شود. این روش برای افرادی که کمتر به دنبال جلب توجه سایرین هستند می تواند بهترین روش برای مرتب کردن دندان ها باشد.

 

 

ارتودنسی

 

مزایای ارتودنسی بی رنگ چیست؟

استفاده از این روش مزیت های زیادی برای شما دارد. یکی از مهم ترین مزیت های آن همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم این است که براکت ها همرنگ دندان های شما هستند و در زمان لبخند زدن دیده نمی شوند مگر این که شخص در فاصله بسیار نزدیکی از شما قرار داشته باشد. البته در این جا باید به یک نکته بسیار مهم دقت داشته باشید و آن هم این است که با وجود این که این روش دارای طرفداران بسیار زیادی است ولی حتما باید سعی کنید که انتخاب نوع براکت را به پزشک خود واگذار کنید و برای براکت خاصی به او اصرار نکنید. دلیل این موضوع آن است که این روش می تواند معایبی را نیز داشته باشد که پزشک متخصص ارتودنسی می تواند تمامی این موارد را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دهد و بهترین انتخاب را برای شما داشته باشد.

 

معایب ارتودنسی دندان به صورت بی رنگ

با وجود این که این روش امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد ولی باید بدانید که ارتودنسی دندان ها می تواند معایبی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین معایب آن این است که در بسیاری از موارد هزینه بیشتری را برای شما در پی دارد و شما برای چنین ارتودنسی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستید. قیمت ارتودنسی بی رنگ تنها عیب آن نیست و از دیگر معایب آن این است که ممکن است استفاده از این روش باعث شود که روند مرتب شدن دندان های شما بیشتر طول بکشد. استفاده از براکت های فلزی معمولا حرکت دندان ها را تسریع می کند و باعث می شود تا دندان های شما در بازه زمانی کوتاه تری مرتب شود.

 

 

 

این روش بیشتر برای کدام افراد مناسب است؟

از آن جایی که براکت هایی که در ارتودنسی بی رنگ مورد استفاده قرار می گیرند دارای ظرافت بیشتری هستند نیازمند مراقبت بیشتری نیز می باشند و به همین دلیل این روش معمولا برای کودکان مورد استفاده قرار نمی گیرد. امروزه بیشتر افراد بزرگسالی که برای ارتودنسی دندان های خود مراجعه می کنند علاقه مند هستند تا از این روش استفاده کنند چرا که حضور در محیط کار و یا تحصیل با براکت های فلزی می تواند برای آنها کمی خجالت آور باشد.

 

ارتودنسی بی رنگ

نتیجه گیری

به صورت کلی برای ارتودنسی بی رنگ دندان ها باید به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب این روش را به دندانپزشک خود واگذار کنید. فاکتورهای بسیار زیادی هستند که شما باید با در نظر گرفتن تمامی آنها اقدام به ارتودنسی دندان های خود کنید. بنابراین برای این که بهترین روش برای مرتب کردن دندان های شما انتخاب شود به شما توصیه می کنیم که به دندانپزشک خود فشار نیاورید که این روش را برای ارتودنسی انتخاب کند، به این شکل می توانید به بهترین شکل ممکن دندان های خود را مرتب کنید

 

منبع : https://dr-davoudian.com

 



تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | 16:41 | نویسنده : mm |

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد ممكن شد

 

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد

سردرد به عنوان يكي از رايج ترين دردها بين مردم جهان شناخته مي شود و به طور عمده ناحيه سر و گردن را درگير مي كندتحقيقات نشان مي دهد كه بيش از 40 ميليون نفر از مردم دنيا به سردردهاي مزمن و ميگرني گرفتار هستندلذا بررسي ريشه اي علت و درمان سردرد در دنياي امروز بسيار ضروري به نظر مي رسدافزون بر بهره گيري از روشهاي پزشكي طب نوين، توجه عميق و ويژه نسبت به خود و به عبارتي خود دوستي و ارتباط نزديك و صميمانه پزشك و بيمار مي تواند راه درمان بسياري از بيماري ها باشدزماني كه حقيقتا خودمان را دوست داشته باشيم ، تمام چيزهاي نيك از جمله سلامتي در مسير زندگي ما قرار ميگيرنددر ادامه با ما همراه باشيد تا با موثرترين روشهاي درمان ميگرن و انواع سردردها آشنا شويم.

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد

تقريبا ۳۰ نوع سردرد وجود دارد كه يك نوع آن سردرد ميگرني است، ميگرن، اختلالي در سيستم عصبي و سردردي تنشي بوده و قبل از بروز علائمي را از خود نشان مي‌دهد.

سردرد ميگرني حالت تپش‌دار و كوبنده اي دارد، عمدتا از سمت چپ سر شروع مي‌شود و مي‌تواند به تدريج تمام قسمت‌هاي سر، حتي شقيقه‌ها و چشم‌ها را هم تحت فشار قرار داده و درگير كند، از جمله راه‌هاي تشخيص سردرد ميگرني اين است كه مبتلايان به اين نوع سردرد، چنانچه به پشت دراز بكشند سردرد آنها شدت مييابد، اما اگر در حالت سجده قرار بگيرند سردردشان آرام تر ميشود.

پژوهشها نشان مي دهد كه سردردهاي ميگرني در زنان شايع‌تر بوده و ممكن است در هر سني بروز پيدا كندشايان ذكر است كه اين سردرد زمينه ارثي هم مي تواند داشته باشد، از نشانه‌هايي كه پيش از بروز سردرد ميگرني مشاهده مي‌شوند مي‌توان به حالت تهوع، دل درد، سرگيجه، خميازه كشيدن پي در پي، عصبانيت و بداخلاقي، ميل به خوردن غذا‌هاي شيرين، استفراغ، اسهال يا يبوست و اختلالات بينايي مثل تاري ديد اشاره كرد.

برخي بو‌ها و غذا‌ها نيز مي‌توانند سردرد ميگرني را تشديد كنندبه عنوان مثال، بوي عطر و ادكلن و پياز در تشديد سردرد ميگرني بسيار موثر هستند؛ همينطور بودن در جا‌هايي كه سر و صدا زياد است، اين نوع سردرد را شدت ميبخشداز ساير عواملي كه در بروز اين عارضه  نقش موثري دارند مي‌توان به استرس، اضطراب و فشار‌هاي رواني، هيجانات شديد، گرسنگي يا خستگي زياد، بي‌خوابي يا كم‌خوابي، مصرف برخي از غذا‌ها مثل غذا‌هاي مانده، ساندويچي، سوسيس و كالباس، ترشي، لبنيات، آلودگي هوا، تغييرات هورموني در زمان قاعدگي، مصرف قرص‌هاي ضدبارداري، مصرف دخانيات و مشروبات الكلي، غلظت و فشار خون بالا و ... اشاره نمود.

آشنايي با برخي از رايجترين انواع سردردها

1سردرد ميگرني

اين نوع سردرد، يك طرف سر را درگير كرده و به صورت ضرباني است كه عمدتا با حالت تهوع، استفراغ، آلرژي به نور يا صدا همراه بوده و ممكن است از تا 72 ساعت ادامه يابد و بيشتر خانمها را درگير ميكند و استرس يكي از اصلي ترين دلايل بروز و تشديد آن است.

2سردرد سينوزيت (سينوسي)

دردي عميق و دائمي كه در پشت استخوان گونه و بيني احساس ميشود و با تب و آبريزش بيني همراه است، منشا اين سردرد ميتواند عفونت، التهاب و يا تورم در سينوس هاي سر فرد ميباشد.

3سردردهاي تنشي

رايج ترين نوع سردرد است، به طوري كه حدود 80 درصد از مردم دنيا حداقل يك بار به آن دچار شده انداين سردرد با احساس فشار و درد در هر دو طرف سر به صورت حلقه مانند و گاهي همراه با احساس درد و خستگي در ناحيه گردن همراه استقطع و درمان سردرد تنشي گاها از نيم ساعت تا يك هفته طول ميكشد.

4سردرد خوشه اي

اين نوع سردرد چندان رايج نيست و تنها درصد از جمعيت جهان با آن درگير هستند ، درد يكطرفه فوق العاده شديد كه عمدتا در ناحيه اطراف يا پشت چشم حس ميشود و با آبريزش يك طرفه از بيني و اشك ريزي يك طرفه و قرمز شدن چشم همراه استبين پانزده دقيقه تا 2.5 ساعت هم درمان سردرد خوشه اي به طول ميانجامد.

 

نحوه تشخيص نوع سردردها از هم

به علت تشابه زيادي كه بين اين سردردها وجود دارد، براي تشخيص نوع دقيق سردرد خود حتما بايد به پزشك متخصص مراجعه كنيددر كلينيك دكتر فرشته اسفند ياري نوع سردرد شما با استفاده از آپديت ترين متد روز دنيا و پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي و با حداقل ميزان خطا، تشخيص داده شده و درمان سردرد به طور كامل و قطعي صورت مي گيرد.

بنا به شيوع انواع سردردها در سنين جواني و ميانسالي ،در جوامع پر استرس امروزي كه انواع فشارهاي اقتصادي و اجتماعي بر مردم تحميل ميشود، نياز به كلينيك هاي تخصصي سردرد با هدف ارائه خدمات ويژه به افراد مبتلا به انواع سردردها، تحت نظر پزشك متخصص مغز و اعصاب، بيش از هر زمان ديگري احساس ميشود.

گفتيم كه ميگرن سردردي تپش‌دار است كه ممكن است در يك يا هر دو طرف سر ايجاد شود و با تهوع، استفراغ يا كاهش اشتها همراه باشداين نوع سردرد يكي از مهم‌ترين مشكلاتي است كه فعاليت و عملكرد افراد بسياري را در دنيا دچار اختلال ميكند و تا قبل از روش طب درد، دارويي براي درمان قطعي آن وجود نداشت.

افراد مبتلا به ميگرن عموما با توصيه‌هاي مختلف اطرافيان مواجه هستند؛ بد نيست اين را هم بدانيد كه اكثر افرادي كه ميگرن دارند، افراد سرد مزاجي هستند كه سريع عصبي مي‌شوند و به‌ دليل اين عصبانيت آني، تغييراتي در طبع آن‌ها رخ مي دهد كه ممكن است دليل بروز سردردهاي اين چنيني باشدبه همين علت بهتر است طبع اين افراد گرم‌تر شود تا درمان سردرد سريعتر صورت بگيردشايان ذكر است كه زنان سه برابر بيشتر از مردان به سردرد ميگرني دچار مي‌شوند؛ حتي بر اساس پژوهشهاي انجام شده از هر 20 خانم نفر از ميگرن رنج مي‌برند، در حالي كه اين آمار در ميان مردان نفر از هر 20 نفر مي باشداولين علامت هاي سردرد ميگرني مي تواند در هر سني مشاهده شود، اما اين اختلال عمدتا از دوران نوجواني آغاز مي‌شود.

معمولا درمان ميگرن با استفاده از مسكن ها قرص سردرد ) و يا بوتاكس ميگرن انجام ميشود كه به صورت موقت باعث از بين رفتن سردرد شما ميشود .

نحوه تشخيص نوع سردردها از هم

آشنايي با روش طب درد

طب درد يا Pain Medicine پس از پيدايش علم پزشكي نوين با تلاش و كوشش دكتر ميشل اشتاينباخ و پروفسور حيدري كه پايه گذاران اين علم بودند، در سال 2008 طراحي شد.

در اكثر موارد ديده شده است كه استفاده از روشهاي مدرن و داروهاي شيميايي و حتي عملهاي جراحي، علاوه بر عوارض جانبي كه براي بيمار به همراه دارند، تا مدتها نتايج چندان مثبتي را ايجاد نميكنند و در اكثر موارد موجب درمان قطعي نيز نمي شوند.

اما در اين طب با استفاده از تكنولوژي هاي فوق پيشرفته، اقداماتي بر روي سيستم عصبي و عروقي و گردش خون انجام مي شود كه نتايج شگفت انگيزي به همراه دارداين روش درماني، نتايج خيره كننده اي را در زمينه درمان بيماري هاي مغز و اعصاب نمايان كرده استتقريبا يك دهه است كه اين روش با اندازه گيري دقيق سيستم عصبي و ويژگي هاي سلولي وارد دنياي طب نوين شده و به طرز عجيبي مورد استقبال بيماران قرار گرفته است.

بر اين اساس مطالعات دقيقي در رابطه با فعاليت سلولهاي مختلف بدن انجام گرفت كه نتايج آن نشان داد، سلولها و ماهيچه هاي بدن نيز همچون يك سيستم الكتريكي پيچيده عمل مي كنند و ميدان الكتريكي مينياتوري دارندبا استناد به اين روش سلولها و بافتهاي بدن نيز قادر هستند جريانات و امواج مغناطيسي را از لحاظ مشخصات مختلف از قبيل شكل و فركانس تشخيص دهندبا اين اطلاعات مي توان بسياري از اثرات درمانهاي آلترناتيو را شرح داد.

كلام پاياني

كلينيك تخصصي سردرد دكتر فرشته اسفندياري مجري روش درماني طب درد است كه شيوه‌اي تركيبي از علوم پاراكلينيك و باليني استاين متد كه توسط دو كشور آلمان و امريكا ابداع شده ، از تازه‌ترين روش‌هاي درماني بيماري‌هاي اعصاب و روان بوده و به‌ويژه در رفع مشكلات سر و گردن، درمان سردرد و مشكلات تعادلي بسيار كارآمد است.

اين مجموعه ضمن بررسي و تشخيص نوع بيماري، با استفاده از روش‌ها و تجهيزات روز دنيا در جهت درمان اقدام مي‌كند.

براي برقراري ارتباط اينترنتي با مجموعه دكتر اسفندياري و استفاده از مزاياي طب درد جهت درمان انواع بيماري‌ها  و رفع عوارض مربوطه به سايت اين مجموعه به آدرس   https://dr-esfandiari.com مراجعه نماييد.



تاريخ : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | 16:36 | نویسنده : mm |

تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو تفال

 

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که در خانه حداقل 1 عدد اتو بخار نداشته باشد و از این وسیله پر کاربرد استفاده نکرده باشد.

برندهای تولیدکننده این محصول بسیار زیاد است اما معروف ترین آن ها اتو تفال میباشد.

البته بهتر است بدانید اتو در گذشته به این شکل و شمایل نبوده است و با گذشت زمان شکل و ظاهرش پیشرفت کرده و بهبود یافته و به شکل امروزی رسیده است.

شاید جذاب باشید بدانید در گذشته یک تکه سنگ سنگین را صاف میکردن و سپس آن را بر روی حرارت آتش داغ میکردند و بر روی لباس و پارچه قرار میدادن مطمئنا تا اینجا به سختی این کار پی برده اید که اگر در گذشته زندگی میکردید سختی بسیار زیادی باید میکشیدید برای اتو کردن یک لباس!

 

اما خب به لطف پیشرفت تکنولوژی دیگر از این خبرها نیست و با وجود یک پریز برق به راحتی میتوانید انواع لباس و پارچه را اتو کنید.

در این مقاله قرار است بپرداریم به تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار تفال که مطمئنا هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد.

عکسی که در حال مشاهده آن هستید نمونه ای از اتو قدیمی میباشد که بسیار ظاهر جالبی دارد و همانطور که مشخص است ساختاری همانند اتو بخار های امروزی دارد.

اگر بخواهیم دلیل به وجود آمدن این وسیله را توضیح دهیم در اصل اتو به وجود آمد تا لباس های خیس را خشک کند این تعریفی کلی برای این محصول میباشد اما رفته رفته کاربری آن مقداری تغییر کرد و تبدیل شد به وسیله ای برای از بین بردن چین و چروک لباس ها!

اگر بخواهیم کلمه اتو را ریشه یابی کنیم ایم کله در اصلی ترکی هست ( utu ) و اصلیت این کلمه به ترکی استانبولی بر میگردد و به معنای شعله ور شدن میباشد.

اما اتو ها از اختراعشون تا به امروز از هر لحاظ تغییرات اساسی بسیار زیادی کردند. اگر بخواهیم از نظر ظاهر صحبت کنیم خب عکس هایی که در بالا مشاهده میکنید رو با اتو بخار امروزی مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت علم و تکنولوژی بشوید.

اتوهای امروزی دارای فناوری ها و تکنولوژی های بسیار پیشرفته تری نسبت به اتوهای قدیمی هستند یکی از جذاب ترین ویژگی های که چند سال است به اتو بخار اضافه شده است قابلیت خاموشی خودکار میباشد.

همه ما حداقل یکبار تجربه سوزاندن انواع لباس و پارچه را داریم اما با ویژگی که در بالا ذکر شد و در اتو تفال هم وجود دارد باعث میشود دیگر لباس ما دچار سوختگی نشود به طوری که اگر بیشتر از 10 ثانیه اتو ثابت و بدون حرکت بر روی لباس و پارچه قرار بگیرد به صورت خودکار خاموش میشود.

این فقط یکی از کاربرد اتوهای امروزی میباشد ویژگی هایی که طی این سال ها به اتو اضافه شده است بسیار زیاد است که به ترتیب به آن ها خواهیم پرداخت.

 

1 - تنظیم خودکار بخار

به وسیله این ویژگی دیگر نگران سوختن لباس در اثر حرارت بیش از حد نباشید . تنظیم بخار خودکار باعث میشود حرارت اتو بر اساس نوع لباس و پارچه به صورت خودکار تنظم شود و نیازی به تنظیمات دستی نیست.

 

2 - سیستم ضد چکه

شاید اگر 6-7 سال پیش با اتو کار میکردید چکه کردن آب و لک شدن لباس امری کاملا طبیعی بود اما امروزه این یک ایراد بسیار بزرگ است که به کمک سیستم ضد چکه حل شده است

 

3 - بخاردهی عمودی

بخاردهی عمودی هم از آن ویژگی هایی است که اگر بخواهید مبل و پرده و لباس های نازک را بخاردهی کنید بسیار کارآمد خواهد بود به وسیله این ویژگی بخاردهی عمودی باعث میشود بدون چسباندن اتو به لباس یا پارچه موردنظر چین و چروک های سطحی را از بین ببرید.

 

4 - سیستم رسوب گیر

تمامی محصولات برقی که با آب سروکار دارند بعد از مدتی رسوب آب باعث میشود نتوانند کارکرد سابق را داشته باشند که سیستم رسوب گیر این مشکل را حل میکند اما....

 

5 - مخزن رسوب گیر

مخزن رسوب گیر هم در اتوهای سری بالا در پشت اتو قرار دارد که رسوب در آن جمع شده و میتوانید آن را تخلیه کنید .

 

* فرق مخزن رسوب گیر و سیستم رسوب گیر چیست ؟!

اگر قصد خرید اتو تفال دارید سمت اتوهایی بروید که دارای مخزن رسوب گیر هستند که پشت اتو قرار دارند و به کمک یک دستگیره بیرون کشیده و میتوان رسوب آب را تخلیه کرد. اما سیستم رسوب گیر که در اتوهای سرو پایین تر و اقتصادی تفال وجود دارد به صورت یک سوزن هست که میتوان رسوب را تخلیه کرد.

 

6 - قدرت بیشتر یا حجم بخار بیشتر ؟!

قدرت و حجم بخار 2 عامل اساسی در انتخاب اتو بخار هستند . قدرت میزان حرارت اتو و حجم بخار میزان خروجی بخار را تایین میکند که هرچه قدر این حجم بیشتر باشد سریعتری چین و چروک های لباس برطرف میشود.

 

 

مقایسه مهمترین رکن در خرید هر محصولی در بازار میباشد ، ما هم قرار است بهترین اتو بخار های تفال را به شما معرفی کنیم تا بهترین تصمیم را هنکام خرید بگیرید.

1 - اتو بخار تفال مدل FV9848

 

 

با اطمینان میتوانیم بگوییم اتو تفال 9848 بهترین اتو بخار ساخته شده تفال میباشد لازم به ذکر است این اتو بخار تفال ساخت فرانسه است و در زیر به مشخصات آن خواهیم پرداخت.

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

از حق نگذریم ظاهر این اتو بخار هم بسیار جذاب است همچنین به دلیل طراحی جدید که دارد بسیار ارگونومیک و خوش دست است و باعث میشود حس بسیار خوبی هنگام اتو کشی لباس داشته باشیم.

نکته قابل توجه درباره اتو 9848 تفال جدید بودن آن میباشد و ساخت سال 2019 میباشد.

 

2 - اتو بخار تفال مدل FV9845

اتو تفال 9845 هم تمامی ویژگی های بالا را دارد و تنها تفاوتش در رنگ میباشد که آن را بسیار پرطرفدار کرده است .

 

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

دارای بخاردهی عمودی

 

 

این اتو هم برای سال 2019 میباشد و رنگ مسی آن بسیار پرطرفدار و جذاب است به همین دلیل هم رقابت بسیار تنگاتنگی با اتو 9848 دارد.

 

3 - اتو بخار تفال مدل FV9747

اتو تفال 9747 هم از آن اتو های خوش فروش بازار است که به دلیل قیمت پایینتر نسب به رقبایش فروش بسیار عالی را تجربه کرد

قدرت 3000 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

این اتو محصول سال 2018 میباشد و به سبب زیایی ساخت فروش چندهزارتایی را در ایران تجربه کرد

 

4 - اتو بخار تفال مدل FV9740

اتو 9740 تفال هم مانند اتو قبلی است و همان مشخصات را دارد با این تفاوت که رنگش متفاوت است و قدرت و حجم بخار کمتری هم دارد

قدرت 3800 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

درباره این اتو میتوان به رنگ بسیار جذابش اشاره کرد که هر خریداری را مجذوب خودش میکند.

 

5 - اتو بخار تفال مدل FV4981

حالا میرسیم به یک اتو بخار اقتصادی تفال که دارای بسیار از آپشن ها است و همچنین به خاطر قیمت مناسبش حسابی پرفروش است

 

دارای قدرت 2700 وات

حجم بخار 180 گرم در دقیقه

سیستم قطع کن خودکار

سیست رسوب گیر

تنظیم خودکار بخار

همانطور که مشخصات رو خوندید این اتو دارای بسیاری از ویژگی های اتو های رده بالا است با این تفاوت که قدرت پایینی دارد اما برای استفاده روزمره مناسب است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به تاریخچه و دلیل پیدایش اتو بخار پرداختیم و ویژگی هایی که انو بخار امروزی دارند را گفتیم همچنین بهترین مدل اتو بخار تفال هم بررسی کردیم برای خرید انتخاب های شما بسیار زیاد است سعی کنید قبل از خرید اتو این مقاله را به خوبی بخونید.

 



تاريخ : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | 16:14 | نویسنده : mm |
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Slide Skin:.