مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

اهمیت و نقش آن در کاهش اختلاف و طلاق با «مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی»

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

اهمیت و نقش آن در کاهش اختلاف و طلاق با «مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی»

 

انتخاب همسر و شریک زندگی، یکی از حساس‌ترین انتخاب‌های پیش روی افراد است که اهمیت فراوانی دارد. گاهی نادیده گرفتن یک مسئله‌ی ساده و مهارت‌های زندگی می‌تواند دلیلی بر پایان تلخ یک زندگی باشد. به همین دلیل، مشاوره پیش از ازدواج و آگاهی از مهارت‌های زندگی، برای جلوگیری از یک سری اتفاق‌ها توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که این مشاوره تنها برای پیش از ازدواج نیست و زوج‌ها برای حل اختلاف‌های خود می‌توانند در جلسه‌های زوج درمانی شرکت کنند.

در این مقاله می‌خواهیم «اهمیت و نقش مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی را در کاهش اختلاف و طلاق» را توضیح دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

 

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره آنلاین پیش از ازدواج، روشی است که به وسیله‌ی آن، زوج‌ها برای شروع زندگی مشترک خود آماده می‌شوند. این جلسات به شما و همسرتان کمک می‌کند، متوجه شوید که رابطه‌ی شما تا چه اندازه سالم و صمیمانه است. با مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج، می‌توانید شانس بیشتری برای یک زندگی پایدارتر داشته باشید.

دلایل مهم برای مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

ازدواج بدون شناخت، کاری اشتباه است. شاید زوج‌هایی را دیده باشید که اوایل زندگی، بسیار بی‌نقص‌اند اما به مرور زندگیشان تغییر کرده است و رنگ ‌و بوی محبت ندارد. زوج‌ها قبل از آن که به مرحله‌ی ازدواج برسند باید شناخت کافی و دقیق از یکدیگر داشته باشند. پس چه بهتر است که از یک مشاور کمک بگیرند. 

در جلسات مشاوره‌ قبل از ازدواج، سوال‌های روان‌شناسی مطرح می‌شود. مشاور با روش‌های روان‌شناسانه، پاسخ‌های زوج‌ها را بررسی می‌کند. این بررسی‌ها، به آن‌ها کمک می‌کند تا در آینده، جلوی مشکلات احتمالی را بگیرند و در صورت بروز مشکل، به خوبی آن را مدیریت کنند.

ممکن است شما در میان اطرافیان خودتان، افرادی را دیده باشید که در معرض ازدواج پرخطرند یا یک ازدواج تحمیلی آن‌ها را تهدید می‌کند. گاهی ازدواج‌های فامیلی هم نوعی از ازدواج تحمیلی به حساب می‌آید که بر اساس رسوم خانواده، دختر و پسر باید به این ازدواج تن دهند که در بیشتر مواقع با مشکلاتی مثل سختی ابراز محبت روبه‌رو می‌شوند. این افراد بهتر است پیش از ازدواج، به مشاوره قبل از ازدواج بروند تا مشاور مشکلات پیش روی آن‌ها را برایشان توضیح دهد. 

قبل از ازدواج به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از ازدواج باید به شناخت کافی از همسر خود برسید و این موضوع را جدی بگیرید. برای این کار بهتر است مدتی صبر کنید و بعد از این که به شناخت کافی رسیدید ازدواج کنید. یکی دیگر از موارد قابل توجه، داشتن معیار مناسب است. سعی کنید تا معیارهای شما سطحی نباشد و در کنار مسائل دیگر به رشد و پیشرفت فکر کنید. توجه داشته باشید که فرد مناسبی را انتخاب کنید. اگر رفتاری در طرف مقابل خود می‌بینید که با معیارهای شما یکی نیست، مطمئن باشید که بعد از ازدواج هم معجزه نمی‌شود. در این موارد بهتر است از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. 

سعی کنید در این دوران، ارتباط درستی با او برقرار کنید. چیزهایی را که در ذهن شما می‌گذرد به او بگویید و از او انتظار نداشته باشید تا حدس بزند. شفاف‌سازی مسائل، یکی از موارد بسیار مهم قبل از ازدواج است که به رابطه‌ی بعد از ازدواج زوج‌‌ها کمک می‌کند.

قبل از ازدواج چه سوال‌هایی پرسیده می‌شود؟

سوال‌هایی که از زوج‌ها پرسیده می‌شود، یکسان نیست. مشاوران با توجه به سطح فرهنگ و سواد افراد، سوال می‌پرسند، اما همه‌ی این سوال‌ها در نهایت هدف مشخصی را دنبال می‌کنند. در این قسمت چند نمونه از این سوال‌ها را مرور می‌کنیم.

  1. بزرگ‌ترین مشکل ازدواج از نظر شما چیست؟

  2. آیا می‌توانید به هم اعتماد کنید؟ به چه اندازه؟

  3. چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟

  4. حاضرید به خاطر زندگی‌تان در صورت نیاز، تغییر کنید؟

  5. آیا تفریحات و علایق شما یکسان است؟

  6. آیا مشکل حل نشده‌ای میان شما باقی مانده است؟

  7. در صورت وجود مشکل، چگونه آن را حل می‌کنید؟

  8. بزرگ‌ترین دلیل دوست داشتن یکدیگر چیست؟

مشاوره به صورت انفرادی برگزار می‌شود یا دو ‌نفره؟

یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای زوج‌ها پیش بیاید، مسئله‌ی برگزاری جسله به شکل انفرادی یا دو نفره است. اگر می‌خواهید جلسه‌های مشاوره‌ی شما به خوبی پیش برود، بهتر است هر دو نفر با هم شرکت کنید. اما گاهی هم پیش می‌آید که یکی از زوج‌ها به هر دلیلی شرکت نمی‌کند. توجه داشته باشید که اگر فردی از روی عمد به مشاوره نرود، تا حدودی نگرش فکری و شخصیتی او مشخص می‌شود. توصیه می‌شود که دو نفر باهم شرکت کنند تا در روند تصمیم‌گیری مشکلی پیش نیاید.

آیا مشاوران قابل اعتماداند؟

بله، مشاوران افراد قابل اعتمادی‌اند. بهتر است به خاطر این مسئله، مشاوره پیش از ازدواج را عقب نیندازید. مشاوران هیچ وقت حرف‌های خصوصی شما را به پارتنر شما نمی‌گویند و تنها سعی می‌کنند با پرسش و پاسخ اهداف خود را پیش ببرند و مسائل مهم را برای او روشن کنند. 

البته یادتان باشد که باید مراکز مشاوره‌ی مطمئنی انتخاب کنید و از یک مشاور کاربلد و قابل اعتماد کمک بگیرید. یک مشاوره قبل از ازدواج خوب، می‌تواند به بهترین شکل شما را راهنمایی کند و در کیفیت رابطه‌ی شما تاثیر مثبتی بگذارد.

چه زمانی باید به مرکز زوج درمانی مشاوره کنیم؟

مراجعه به مشاور، فقط مختص قبل از ازدواج نیست. در تمام مراحل زندگی می‌توانید از یک مشاور ماهر در زمینه موردنظر کمک بگیرید. می‌دانیم که برقراری رابطه‌ عاطفی سالم و حفظ آن کار آسانی نیست. این روابط به رسیدگی نیاز دارند. 

در زوج درمانی (Couple Therapy) مشاور به زوج‌ها کمک می‌کند تا مشکلات خود را بدون هیچ تنشی حل کنند. در حقیقت زوج درمانی باعث بهبود کیفیت روابط زوج‌ها می‌شود پس این جلسات را دست کم نگیرید. در این جلسات با کمک مشاور، زوج‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که به زندگی ادامه بدهند یا بهتر است جدا شوند. 

به عنوان مثال گاهی پیش می‌آید که زوج‌ها با وجود این که در کنار هم زندگی می‌کنند، نسبت به هم حس عاطفی ندارند و یک سری عوامل باعث می‌شود که به شکل رسمی از هم جدا نشوند. به اصطلاح می‌گویند دو نفر از هم طلاق عاطفی گرفته‌اند. در این زمان بهتر است که در جلسه‌های زوج درمانی شرکت کنند تا مشاور به آن‌ها کمک کند.

به یاد داشته باشید که قبل از مراجعه به زوج درمانی و خانواده درمانی، باید درک درستی از وظایف آن‌ها داشته باشید؛ چون قرار نیست درمانگر به شما بگوید چکار کنید، او بدون آن که شما را قضاوت کند و در قالب حرفه‌ای، روش درست را به شما یاد می‌دهد.

یکی از سوالات زوج‌ها این است که با دیدن چه نشانه‌هایی می‌توانیم بفهمیم که به زوج درمانی و خانواده درمانی نیاز داریم؟ 

  1. عبور نکردن از مشکلات تکراری

  2. ماندن بر سر دوراهی جدایی یا ادامه‌ی زندگی

  3. ایجاد مشکلات بحرانی مثل خیانت، اعتیاد و بیماری

  4. تصمیم برای طلاق

  5. مشکل با فرزندان مثل اعتیاد و پرخاشگری

  6. احساس خشم و کینه

  7. عدم سازگای با شخص سوم رابطه مثل خانواده‌ی همسر، دوستان، همکاران و همسایه‌ها

اگر این نشانه‌ها را در رابطه‌ی خود دیدید بهتر است به مرکز زوج درمانی و خانواده درمانی مراجعه کنید.

اما یکی از مشکلات بزرگی که متاسفانه بسیاری از زوج‌ها درگیر آن می‌شوند و همیشه از آن گله و شکایت دارند، مسئله‌ی شکاکیت همسر است. این مشکل نه چندان کوچک باعث شده است که مراجعه به زوج درمان بیشتر از قبل احساس شود. اگر شما هم با این مشکل را دارید، جلسات مشاوره زوج درمانی را فراموش نکنید. 

درست است که زندگی با فرد شکاک بسیار سخت است اما درمانگر می‌تواند به شما راه‌کارهایی نشان دهد که تا حدود زیادی به شک طرف مقابل خود دامن نزنید. 

  • در این روابط دور دروغ را برای همیشه خط بکشید، چه دروغ بزرگی باشد چه کوچک. البته به یاد داشته باشید که در روابط عادی هم دروغ، پایه‌های زندگی شما را سست می‌کند.

  • حساسیت‌های او را تحریک نکنید و کمک کنید تا از حساسیت‌های بی‌موردش دور شود.

  • نیازی نیست تا همه‌ گذشته‌ی خود را بگویید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

  • در مقابلش از جنس مخالف تعریف نکنید.

با کمک گرفتن از مشاور زوج درمانی و راه‌کارهای ساده شما می‌توانید تا حدودی آرامش خود را به دست آورید. اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید به مرکز مشاوره بروید می‌توانید زوج درمانی آنلاین را تجربه کنید. در زوج درمانی آنلاین، متخصص زوج درمانی کاربلد به شما مشاوره می‌دهد.

امروزه به دلیل مشغله‌ها و همچنین بروز بیماری کرونا، زوج درمانی آنلاین و مشاوره تلفنی زوج درمانی، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. شما هم می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده بهترین زوج درمانگر در شرق تهران را پیدا کنید و به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

 

توسعه فردی و مهارت های زندگی

 

توسعه فردی یعنی تلاش کنیم تا به فرد بهتری تبدیل شویم. در توسعه فردی مهارت‌هایی مطرح می‌شود که احساسات، رفتار و افکار ما را پرورش می‌دهد:

  • شناخت نیازهای خود برای رشد

  • درک خود

  • توجه به پیشرفت

  • تاب‌آوری در برابر مشکلات

  • تعیین ارزش‌های شخصی

  • برنامه‌ریزی

  • خودآگاهی

  • توجه به سرگرمی و شادی

  • توجه به سلامتی و زیبایی

  • مهارت شنیدن

مهارت‌های زندگی مجموعه‎‌ای از مهارت‌ها است که باعث می‌شود بهتر زندگی کنیم و به افراد آموزش داده می‌شود. با برگزاری دوره‌ تربیت مربی مهارت‌های زندگی، مهارت‌های زیر آموزش داده می‌شود:

  • خودآگاهی

  • اعتماد به نفس

  • ارتباط موثر و همدلی

  • جرات ورزی

  • حل تعارض

  • کنترل خشم

  • مدیریت استرس

  • کنترل افسردگی

  • حل مسئله

  • تفکر خلاق و نقاد

پیشگیری از آسیب های اجتماعی

آسیب‌های اجتماعی مجموعه‌ای از ناهنجاری‌های جامعه است که به جسم و روان افراد آسیب می‌زند. یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی، آسیب به کانون خانواده است که اعتیاد و طلاق شدیدترین نوع آن محسوب می‌شوند.

 

با توجه به دلایل طلاق در سال‌های پرخطر ازدواج و آمار آن می‌توانیم متوجه شویم که بیشترین اتفاق‌ها که به طلاق و آسیب‌های اجتماعی ختم می‌شوند، ریشه در مشکلات زمان عقد دارند. اگر خانواده مشکلات اولیه‌ی خود را حل کرده باشد و افراد با همدلی در کنار هم زندگی کنند، می‌توانند زمینه‌ی رشد و پیشرفت را برای هم به وجود بیاورند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

 

 
 


تاريخ : یک شنبه 26 دی 1400 | 15:38 | نویسنده : mm |

سینی کابل.

سینی کابل.

به طور کلی  در پنج نوع  رنگی، استیل، پلاستیکی، گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تولید شده به فروش میرسد.

برای اینکه به دو  اتصال قرار گیرد از رابط استفاده می‌شود.

در تبدیل کردن یک مسیر در  به دو مسیر می توان از سه راهی  نیز استفاده کرد.

برای این که یک مسیر را به سه مسیر تبدیل کنیم می‌توانیم از چهار راهی سینی کابل  هم استفاده کنیم.

جهت پوشش دادن از  در کابل مورد نظر باید استفاده شود. برای تغییر مسیر در  کشی از زانوی  نیز میتوان استفاده کرد.

برای این که بتوانید  روی سقف، دیوار یا ارتفاع از روی زمین نصب کنید حتما باید از این محصول  استفاده کنید.

جهت نصب اجزای مختلف این کابل به یکدیگر نیز از پیچ کله قارچی با واشر و مهره مخصوص  استفاده میشود

خرید سینی کابل.

این محصول لوازم جانبی مختلفی دارد که برای نمونه می‌توان به رابط ، زانویی سینی کابل، سه راهی، ساپورت و درب آن اشاره کرد.

همچنین می‌توان گفت که زانویی تنوع زیادی در جهت و زاویه دارد و به صورت عمودی و افقی ساخته می شود

قیمت سینی کابل.

البته می توان گفت که در هر دو نوع عمودی و افقی زانویی سینی کابل به صورت ثابت و متحرک وجود دارد که در نوع زاویه به دو مدل زانویی ۴۵ درجه و زانویی ۹۰ درجه تقسیم می شود

 

کرکره اتوماتیک

کرکره برقی که به آن کرکره اتوماتیک نیز میگویند نوعی از کرکره ها بوده که توسط یک قدرت برق و موتور کار می‌کند.

همچنین این کرکره با استفاده از یک ریموت امکان باز و بسته شدن درب را فراهم می کند.

کرکره برقی با موتور کوچکی کار کرده که با فشار دکمه می‌توان آن را باز و بسته کرد.

موتور این محصول میتواند به کمک منبع برق شهری یا با کمک انرژی های طبیعی مثل انرژی خورشیدی کار کند.

کرکره برقی با کمک کنترل از راه دور و یا یک پانل کار می کند و در جای دیگر آن را اداره می کنند.

خرید کرکره اتوماتیک

وضعیت اصلی کرکره اتوماتیک ایجاد راحتی برای افراد در برقراری نیروی فیزیکی و امنیت است.

شما عزیزان می توانید باز و بسته شدن درب را همان طور که میخواهید انجام داده و فقط با فشردن یک دکمه این کار را انجام دهید.

در گذشته از کرکره دستی استفاده می‌شد اما امروزه کرکره های اتوماتیک جای آن را گرفته اند.

و موجب افزایش سهولت در کارها شده اند.

قیمت کرکره اتوماتیک

این کرکره علاوه بر اینکه از حفاظت بیشتری برخوردار است.

کارکرد راحتی هم دارد. به همین علت این محصول فروش زیادی داشته و طرفداران بسیاری دارد.

از این کرکره می توان جهت درب ورودی پارکینگ استفاده کرد.

و رنگ آن نیز می‌تواند با توجه به سفارش مشتری تعیین شود.

کرکره های اتوماتیک انواع مختلفی مانند امنیتی، تجاری، صنعتی و غیره دارند.

کرکره های اتوماتیک برقی در واقع همان کرکره های قدیمی مغازه ها است..

که با چند تغیر به کرکره های مدرن تبدیل شده است..

.فلاش تانک

در دنیای امروزی با توجه به کمبود آب در کشور خودمان باید با هر روش که می توانیم از هدر رفت بیش از حد آب جلوگیری کرد که یکی از این روش ها برای صرفه جویی در مصرف آب فلاش تانک می باشد که این وسیله به دلیل استفاده زیاد آب در سرویس های بهداشتی بسیار پرکاربرد می باشد

فلاش تانک محفظه ای پلاستیکی یا فلزی می باشد که قبلیت ذخیره سازی آب را دارد که در مواقع ضروری می توان از آن برای شستن توالت استفاده کرد.

انواع فلاش تانک 

فلاش تانک ها در دو مدل توکار و روکار تولید و به بازار عرضه می گردند  که در ادامه در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

فلاش تانک توکار 

یکی از جدید ترین مدل ها فلاش تانک توکار می باشد که با نام استراکچر وال هنگ نیز شناخته می شود. تمام محتویات و قطعات این فلاش تانک داخل دیوار قرار می گیرد و فقط دکمه تخلیه آن قابل مشاهده می باشد. اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک می باشد این گزینه برای شما مناسب خواهد بود.

بر روی فلاش تانک وال هنگ یا استراکچر دو دکمه برای کارهای مختلف تعبیه شده است که یکی برای حجم ورودی با آب بالا می باشد و دیگری با حجم کمتر که با توجه به نیاز خود می توانید از هر کدام استفاده نمایید.

مزایای فلاش تانک توکار 

استفاده بهینه از فضا بدلیل توکار بودن

ایجاد صدای کمتر

تاثیر زیاد بر زیبایی محیط سرویس بهداشتی به دلیل توکار بودن

صرفه جویی بیشتر در آب

ماندگاری بیشتر به دلیل ضربه ندیدن

بهداشتی بودن و آلودگی کمتر

ضخامت کم در ساختار فلاش تانک

فلاش تانک روکار

اولین فلاش تانکی که تولید شد نوع روکار بود که نوع دیگری ازفلاش تانک می باشد و بسیار پر استفاده است

این مدل در برابر نوع توکار از محفظه ی بزرگتری برخوردار می باشد.

تمام محتویات آن بر رو دیوار قرار می گیرد و قابل مشاهده خواهد بود، تخلیه آب در آن به وسیله ی یک طناب و اهرم انجام می شود. اگر سرویس بهداشتی شما دارای فضای کمی می باشد این مورد مناسب شما نخواهد بود 

از مزایای فلاش تانک روکار می توان به این مورد اشاره نمود که اگر نیازی به تعمیر باشد دیگر نیازی نیست تا دیوار را تخریب کرد در نتیجه به مراتب هزینه کمتری به همراه خواهد داشت و از طرفی قیمت آن نسبت به نوع توکار کمتر می باشد. 

برندهای فلاش تانک

در زمینه فلاش تانک برندهای معروفی وجود دارند که محصولات با کیفیتی را تولید می نمایند که فلاش تانک راسان و فلاش تانک ایران از معروف ترین آنها می باشند .

فلاش تانک ایران با سابقه و فعالیت چندین ساله در زمینه تولید فلاش تانک یکی از بهترین ها در بازار می باشد که می توانید محصولات این برند را از فروشگاه راسان ایران که نمایندگی معتبر این برند می باشد تهیه نمایید.

قیمت و خرید فلاش تانک 

به دلیل نوسانات قیمتی که در بازار وجود دارد شاید نتوانید قیمت واقعی انواع فلاش تانک را در مدل های مختلف پیدا کنید به همین جهت پیشنهاد ما به شما فروشگاه راسان ایران به عنوان نمایندگی انواع فلاش تانک یک مرجع خوب می باشد تا از قیمت دقیق این محصولات مطلع شوید و در صورت نیاز خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید.

 

 


تاريخ : یک شنبه 19 دی 1400 | 19:33 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.