مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

برای انجام ارتودنسی و بر طرف کردن ناهنجاری های دندانی دیگر نیازی به اضطراب و ترس نیست. با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه درمان ارتودنسی انواع مختلفی از روش های درمان به وجود آمده است که علاوه بر تسریع در روند درمان عوارض کمتری نیز برای بیماران در پی دارد.

 

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

از جدید ترین متد درمان ارتودنسی روش دیمون است که امروزه جایگزین شیوه های قدیمی ارتودنسی شده است. در روش ارتودنسی قدیمی باید با کش های خیلی کوچک سیم را به براکت ها متصل نمود. اما در روش دیمون دیگر نیازی به وجود کش ها و یا گره استیل برای اتصال به براکت ها نیست. بعد از قرار گیری وایر داخل براکت ها درب آن ها به طور خودکار بسته می شود.

 

براکت ها در ارتودنسی دیمون قابلیت باز و بسته شدن خودکار دارند. در روش دیمون با توجه به باز و بسته شدن خودکار سیم به براکت متصل می شود. تیوب های محکم در این سیستم موجب شده است تا وایر های ارتودنسی به خوبی در آن حرکت کنند. همه ی فعالیت های وایر در روش دیمون بر روی سطح بیرونی تیوب صورت می گیرد و هیچ فعالیتی بر کف آن ندارد. این نحوه عملکرد تفاوت عمده ای بین براکت های معمولی و براکت های دیمون است.

 

 

 

ویژگی های ارتودنسی دیمون چیست؟

در این روش چون از کش برای اتصال براکت به سیم استفاده نمی شود در نتیجه کودکانی که علاقه مند به انتخاب کش های رنگی هستند نمی توانند از این روش انتخاب کنند.

 

براکت های دیمون نسبت به براکت های معمولی کوچک تر هستند در نتیجه جلوه ای بهتر را برای بیماران به وجود می آورد. کوچک بودن براکت ها مانع تجمع بیش از حد باکتری ها شده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند. اما هزینه بالای براکت های دیمون ممکن است برای برخی از بیماران مشکل ساز باشد و توان پرداخت هزینه آن را نداشته باشند.

 

خوشبختانه براکت های دیمون به دلیل داشتن تنظیمات خاص نیازی به مراجعه متعدد به متخصص ارتودنسی نیست. در واقع تعداد جلساتی که باید برای تنظیم مجدد مراجعه کنید کاهش پیدا می کند.

 

درمان ارتودنسی با اعمال فشار بر روی دندان ها انجام می گیرد و این فشار دردی به همراه دارد که با گذشت زمان کاهش می یابد. در سیستم دیمون اعمال فشار کمتر بوده و درنتیجه درد کم تری برای بیمار به وجود می آورد. اما این کم بودن نیروی فشار تاثیر منفی بر روی نتیجه ارتودنسی نخواهد داشت.

 

در ارتودنسی با براکت های معمولی از حلقه های الاستیکی استفاده می کنند که این حلقه ها عامل اصطکاک و فرسایش دندان ها می شوند. اما در روش دیمون حلقه ها الاستیکی حذف می شوند و اصطکاک کمتری به دندان ها وارد می شود که خطر پوسیدگی دندان ها کاهش پیدا می کند.

 

 

 

طول درمان ارتودنسی دیمون چقدر است؟

درمان ارتودنسی در تمام روش ها دارای میانگین مدت زمان یکسانی هستند که بسته به نوع ناهنجاری و سن بیمار ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. در کل برای درمان ارتودنسی دیمون حدود 6 تا 24 ماه زمان نیاز است تا به طور کامل نا هنجاری برطرف گردد. اما طول درمان در ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی معمولی کوتاه تر است.

 

هرچقدر در سن کم درمان را آغاز کنید نتیجه بهتر و روند درمان سریع تر اتفاق می افتد.

 

 

 

هزینه درمان در ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی با توجه به روش درمان و نوع مواد استفاده شده هزینه ارتودنسی متفاوت است.

 

ارتودنسی دیمون به دلیل استفاده از براکت هایی با قفل و بست خودکار گران تر از ارتودنسی با براکت های معمولی است، البته نا گفته نماند که تعداد جلسات مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تنظیمات و بررسی مجدد دستگاه ارتودنسی در محاسبه های هزینه ها بی تاثیر نمی باشد.

 

 

 

طبق بررسی نظر بیمارانی که از سیستم ارتودنسی دیمون استفاده کرده اند، نتایج حاصل از این روش بسیار موثر تر و کوتاه تر از روش سنتی ارتودنسی است. سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت جسمانی است که عدم درمان مشکلات دندانی ممکن است مشکلات دیگری مانند درد های مفصل گیجگاهی را برای بیماران به وجود آورد.

 

لینک منبع

 

 

 

 



تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | 16:44 | نویسنده : mm |

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به ارتودنسی دندان های خود هستند ولی از رنگ براکت هایی که بر روی دندان ها استفاده می شود ناراضی هستند. ارتودنسی بی رنگ می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد باشد تا بتوانند به راحتی دندان های خود را مرتب کنند. اگر شما هم جز افرادی هستید که از دندان های خود رضایت کافی را ندارید و قصد دارید که اقدام به مرتب سازی آنها کنید توصیه ما به شما این است که حتما ما را در این مطلب همراهی کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ارتودنسی بی رنگ صحبت کنیم و نکات مهمی را درباره آن برای شما بیان کنیم.

 

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

ارتودنسی بی رنگ یکی از روش های ارتودنسی دندان است که در این روش از براکت های سرامیکی به رنگ دندان استفاده می شود و همین موضوع نیز باعث می شود تا رنگ براکت ها بر روی دندان های شما خودنمایی نکند. ممکن است شما هم جز افرادی باشید که از رنگ براکت های خود خجالت بکشید، با استفاده از این روش شما به سادگی هرچه تمام می توانید مشکل خود را حل کنید و با کمترین خودنمایی اقدام به مرتب کردن دندان های خود کنید. در این روش تنها سیم هایی که براکت ها را به یکدیگر متصل می کنند قابل نمایش هستند که شما برای حل این موضوع نیز می توانید از متخصص ارتودنسی زیبایی دندان خود تقاضا کنید که از سیم هایی که دارای روکش سفید و همرنگ دندان هستند استفاده کند تا رنگ این سیم ها نیز کمتر دیده شود. این روش برای افرادی که کمتر به دنبال جلب توجه سایرین هستند می تواند بهترین روش برای مرتب کردن دندان ها باشد.

 

 

ارتودنسی

 

مزایای ارتودنسی بی رنگ چیست؟

استفاده از این روش مزیت های زیادی برای شما دارد. یکی از مهم ترین مزیت های آن همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم این است که براکت ها همرنگ دندان های شما هستند و در زمان لبخند زدن دیده نمی شوند مگر این که شخص در فاصله بسیار نزدیکی از شما قرار داشته باشد. البته در این جا باید به یک نکته بسیار مهم دقت داشته باشید و آن هم این است که با وجود این که این روش دارای طرفداران بسیار زیادی است ولی حتما باید سعی کنید که انتخاب نوع براکت را به پزشک خود واگذار کنید و برای براکت خاصی به او اصرار نکنید. دلیل این موضوع آن است که این روش می تواند معایبی را نیز داشته باشد که پزشک متخصص ارتودنسی می تواند تمامی این موارد را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دهد و بهترین انتخاب را برای شما داشته باشد.

 

معایب ارتودنسی دندان به صورت بی رنگ

با وجود این که این روش امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد ولی باید بدانید که ارتودنسی دندان ها می تواند معایبی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین معایب آن این است که در بسیاری از موارد هزینه بیشتری را برای شما در پی دارد و شما برای چنین ارتودنسی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستید. قیمت ارتودنسی بی رنگ تنها عیب آن نیست و از دیگر معایب آن این است که ممکن است استفاده از این روش باعث شود که روند مرتب شدن دندان های شما بیشتر طول بکشد. استفاده از براکت های فلزی معمولا حرکت دندان ها را تسریع می کند و باعث می شود تا دندان های شما در بازه زمانی کوتاه تری مرتب شود.

 

 

 

این روش بیشتر برای کدام افراد مناسب است؟

از آن جایی که براکت هایی که در ارتودنسی بی رنگ مورد استفاده قرار می گیرند دارای ظرافت بیشتری هستند نیازمند مراقبت بیشتری نیز می باشند و به همین دلیل این روش معمولا برای کودکان مورد استفاده قرار نمی گیرد. امروزه بیشتر افراد بزرگسالی که برای ارتودنسی دندان های خود مراجعه می کنند علاقه مند هستند تا از این روش استفاده کنند چرا که حضور در محیط کار و یا تحصیل با براکت های فلزی می تواند برای آنها کمی خجالت آور باشد.

 

ارتودنسی بی رنگ

نتیجه گیری

به صورت کلی برای ارتودنسی بی رنگ دندان ها باید به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب این روش را به دندانپزشک خود واگذار کنید. فاکتورهای بسیار زیادی هستند که شما باید با در نظر گرفتن تمامی آنها اقدام به ارتودنسی دندان های خود کنید. بنابراین برای این که بهترین روش برای مرتب کردن دندان های شما انتخاب شود به شما توصیه می کنیم که به دندانپزشک خود فشار نیاورید که این روش را برای ارتودنسی انتخاب کند، به این شکل می توانید به بهترین شکل ممکن دندان های خود را مرتب کنید

 

منبع : https://dr-davoudian.com

 



تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | 16:41 | نویسنده : mm |

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد ممكن شد

 

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد

سردرد به عنوان يكي از رايج ترين دردها بين مردم جهان شناخته مي شود و به طور عمده ناحيه سر و گردن را درگير مي كندتحقيقات نشان مي دهد كه بيش از 40 ميليون نفر از مردم دنيا به سردردهاي مزمن و ميگرني گرفتار هستندلذا بررسي ريشه اي علت و درمان سردرد در دنياي امروز بسيار ضروري به نظر مي رسدافزون بر بهره گيري از روشهاي پزشكي طب نوين، توجه عميق و ويژه نسبت به خود و به عبارتي خود دوستي و ارتباط نزديك و صميمانه پزشك و بيمار مي تواند راه درمان بسياري از بيماري ها باشدزماني كه حقيقتا خودمان را دوست داشته باشيم ، تمام چيزهاي نيك از جمله سلامتي در مسير زندگي ما قرار ميگيرنددر ادامه با ما همراه باشيد تا با موثرترين روشهاي درمان ميگرن و انواع سردردها آشنا شويم.

درمان قطعي سردرد ميگرني و سردرد مزمن با طب درد

تقريبا ۳۰ نوع سردرد وجود دارد كه يك نوع آن سردرد ميگرني است، ميگرن، اختلالي در سيستم عصبي و سردردي تنشي بوده و قبل از بروز علائمي را از خود نشان مي‌دهد.

سردرد ميگرني حالت تپش‌دار و كوبنده اي دارد، عمدتا از سمت چپ سر شروع مي‌شود و مي‌تواند به تدريج تمام قسمت‌هاي سر، حتي شقيقه‌ها و چشم‌ها را هم تحت فشار قرار داده و درگير كند، از جمله راه‌هاي تشخيص سردرد ميگرني اين است كه مبتلايان به اين نوع سردرد، چنانچه به پشت دراز بكشند سردرد آنها شدت مييابد، اما اگر در حالت سجده قرار بگيرند سردردشان آرام تر ميشود.

پژوهشها نشان مي دهد كه سردردهاي ميگرني در زنان شايع‌تر بوده و ممكن است در هر سني بروز پيدا كندشايان ذكر است كه اين سردرد زمينه ارثي هم مي تواند داشته باشد، از نشانه‌هايي كه پيش از بروز سردرد ميگرني مشاهده مي‌شوند مي‌توان به حالت تهوع، دل درد، سرگيجه، خميازه كشيدن پي در پي، عصبانيت و بداخلاقي، ميل به خوردن غذا‌هاي شيرين، استفراغ، اسهال يا يبوست و اختلالات بينايي مثل تاري ديد اشاره كرد.

برخي بو‌ها و غذا‌ها نيز مي‌توانند سردرد ميگرني را تشديد كنندبه عنوان مثال، بوي عطر و ادكلن و پياز در تشديد سردرد ميگرني بسيار موثر هستند؛ همينطور بودن در جا‌هايي كه سر و صدا زياد است، اين نوع سردرد را شدت ميبخشداز ساير عواملي كه در بروز اين عارضه  نقش موثري دارند مي‌توان به استرس، اضطراب و فشار‌هاي رواني، هيجانات شديد، گرسنگي يا خستگي زياد، بي‌خوابي يا كم‌خوابي، مصرف برخي از غذا‌ها مثل غذا‌هاي مانده، ساندويچي، سوسيس و كالباس، ترشي، لبنيات، آلودگي هوا، تغييرات هورموني در زمان قاعدگي، مصرف قرص‌هاي ضدبارداري، مصرف دخانيات و مشروبات الكلي، غلظت و فشار خون بالا و ... اشاره نمود.

آشنايي با برخي از رايجترين انواع سردردها

1سردرد ميگرني

اين نوع سردرد، يك طرف سر را درگير كرده و به صورت ضرباني است كه عمدتا با حالت تهوع، استفراغ، آلرژي به نور يا صدا همراه بوده و ممكن است از تا 72 ساعت ادامه يابد و بيشتر خانمها را درگير ميكند و استرس يكي از اصلي ترين دلايل بروز و تشديد آن است.

2سردرد سينوزيت (سينوسي)

دردي عميق و دائمي كه در پشت استخوان گونه و بيني احساس ميشود و با تب و آبريزش بيني همراه است، منشا اين سردرد ميتواند عفونت، التهاب و يا تورم در سينوس هاي سر فرد ميباشد.

3سردردهاي تنشي

رايج ترين نوع سردرد است، به طوري كه حدود 80 درصد از مردم دنيا حداقل يك بار به آن دچار شده انداين سردرد با احساس فشار و درد در هر دو طرف سر به صورت حلقه مانند و گاهي همراه با احساس درد و خستگي در ناحيه گردن همراه استقطع و درمان سردرد تنشي گاها از نيم ساعت تا يك هفته طول ميكشد.

4سردرد خوشه اي

اين نوع سردرد چندان رايج نيست و تنها درصد از جمعيت جهان با آن درگير هستند ، درد يكطرفه فوق العاده شديد كه عمدتا در ناحيه اطراف يا پشت چشم حس ميشود و با آبريزش يك طرفه از بيني و اشك ريزي يك طرفه و قرمز شدن چشم همراه استبين پانزده دقيقه تا 2.5 ساعت هم درمان سردرد خوشه اي به طول ميانجامد.

 

نحوه تشخيص نوع سردردها از هم

به علت تشابه زيادي كه بين اين سردردها وجود دارد، براي تشخيص نوع دقيق سردرد خود حتما بايد به پزشك متخصص مراجعه كنيددر كلينيك دكتر فرشته اسفند ياري نوع سردرد شما با استفاده از آپديت ترين متد روز دنيا و پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي و با حداقل ميزان خطا، تشخيص داده شده و درمان سردرد به طور كامل و قطعي صورت مي گيرد.

بنا به شيوع انواع سردردها در سنين جواني و ميانسالي ،در جوامع پر استرس امروزي كه انواع فشارهاي اقتصادي و اجتماعي بر مردم تحميل ميشود، نياز به كلينيك هاي تخصصي سردرد با هدف ارائه خدمات ويژه به افراد مبتلا به انواع سردردها، تحت نظر پزشك متخصص مغز و اعصاب، بيش از هر زمان ديگري احساس ميشود.

گفتيم كه ميگرن سردردي تپش‌دار است كه ممكن است در يك يا هر دو طرف سر ايجاد شود و با تهوع، استفراغ يا كاهش اشتها همراه باشداين نوع سردرد يكي از مهم‌ترين مشكلاتي است كه فعاليت و عملكرد افراد بسياري را در دنيا دچار اختلال ميكند و تا قبل از روش طب درد، دارويي براي درمان قطعي آن وجود نداشت.

افراد مبتلا به ميگرن عموما با توصيه‌هاي مختلف اطرافيان مواجه هستند؛ بد نيست اين را هم بدانيد كه اكثر افرادي كه ميگرن دارند، افراد سرد مزاجي هستند كه سريع عصبي مي‌شوند و به‌ دليل اين عصبانيت آني، تغييراتي در طبع آن‌ها رخ مي دهد كه ممكن است دليل بروز سردردهاي اين چنيني باشدبه همين علت بهتر است طبع اين افراد گرم‌تر شود تا درمان سردرد سريعتر صورت بگيردشايان ذكر است كه زنان سه برابر بيشتر از مردان به سردرد ميگرني دچار مي‌شوند؛ حتي بر اساس پژوهشهاي انجام شده از هر 20 خانم نفر از ميگرن رنج مي‌برند، در حالي كه اين آمار در ميان مردان نفر از هر 20 نفر مي باشداولين علامت هاي سردرد ميگرني مي تواند در هر سني مشاهده شود، اما اين اختلال عمدتا از دوران نوجواني آغاز مي‌شود.

معمولا درمان ميگرن با استفاده از مسكن ها قرص سردرد ) و يا بوتاكس ميگرن انجام ميشود كه به صورت موقت باعث از بين رفتن سردرد شما ميشود .

نحوه تشخيص نوع سردردها از هم

آشنايي با روش طب درد

طب درد يا Pain Medicine پس از پيدايش علم پزشكي نوين با تلاش و كوشش دكتر ميشل اشتاينباخ و پروفسور حيدري كه پايه گذاران اين علم بودند، در سال 2008 طراحي شد.

در اكثر موارد ديده شده است كه استفاده از روشهاي مدرن و داروهاي شيميايي و حتي عملهاي جراحي، علاوه بر عوارض جانبي كه براي بيمار به همراه دارند، تا مدتها نتايج چندان مثبتي را ايجاد نميكنند و در اكثر موارد موجب درمان قطعي نيز نمي شوند.

اما در اين طب با استفاده از تكنولوژي هاي فوق پيشرفته، اقداماتي بر روي سيستم عصبي و عروقي و گردش خون انجام مي شود كه نتايج شگفت انگيزي به همراه دارداين روش درماني، نتايج خيره كننده اي را در زمينه درمان بيماري هاي مغز و اعصاب نمايان كرده استتقريبا يك دهه است كه اين روش با اندازه گيري دقيق سيستم عصبي و ويژگي هاي سلولي وارد دنياي طب نوين شده و به طرز عجيبي مورد استقبال بيماران قرار گرفته است.

بر اين اساس مطالعات دقيقي در رابطه با فعاليت سلولهاي مختلف بدن انجام گرفت كه نتايج آن نشان داد، سلولها و ماهيچه هاي بدن نيز همچون يك سيستم الكتريكي پيچيده عمل مي كنند و ميدان الكتريكي مينياتوري دارندبا استناد به اين روش سلولها و بافتهاي بدن نيز قادر هستند جريانات و امواج مغناطيسي را از لحاظ مشخصات مختلف از قبيل شكل و فركانس تشخيص دهندبا اين اطلاعات مي توان بسياري از اثرات درمانهاي آلترناتيو را شرح داد.

كلام پاياني

كلينيك تخصصي سردرد دكتر فرشته اسفندياري مجري روش درماني طب درد است كه شيوه‌اي تركيبي از علوم پاراكلينيك و باليني استاين متد كه توسط دو كشور آلمان و امريكا ابداع شده ، از تازه‌ترين روش‌هاي درماني بيماري‌هاي اعصاب و روان بوده و به‌ويژه در رفع مشكلات سر و گردن، درمان سردرد و مشكلات تعادلي بسيار كارآمد است.

اين مجموعه ضمن بررسي و تشخيص نوع بيماري، با استفاده از روش‌ها و تجهيزات روز دنيا در جهت درمان اقدام مي‌كند.

براي برقراري ارتباط اينترنتي با مجموعه دكتر اسفندياري و استفاده از مزاياي طب درد جهت درمان انواع بيماري‌ها  و رفع عوارض مربوطه به سايت اين مجموعه به آدرس   https://dr-esfandiari.com مراجعه نماييد.



تاريخ : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | 16:36 | نویسنده : mm |

تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو تفال

 

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که در خانه حداقل 1 عدد اتو بخار نداشته باشد و از این وسیله پر کاربرد استفاده نکرده باشد.

برندهای تولیدکننده این محصول بسیار زیاد است اما معروف ترین آن ها اتو تفال میباشد.

البته بهتر است بدانید اتو در گذشته به این شکل و شمایل نبوده است و با گذشت زمان شکل و ظاهرش پیشرفت کرده و بهبود یافته و به شکل امروزی رسیده است.

شاید جذاب باشید بدانید در گذشته یک تکه سنگ سنگین را صاف میکردن و سپس آن را بر روی حرارت آتش داغ میکردند و بر روی لباس و پارچه قرار میدادن مطمئنا تا اینجا به سختی این کار پی برده اید که اگر در گذشته زندگی میکردید سختی بسیار زیادی باید میکشیدید برای اتو کردن یک لباس!

 

اما خب به لطف پیشرفت تکنولوژی دیگر از این خبرها نیست و با وجود یک پریز برق به راحتی میتوانید انواع لباس و پارچه را اتو کنید.

در این مقاله قرار است بپرداریم به تاریخچه ساخت اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار تفال که مطمئنا هنگام خرید به شما کمک خواهد کرد.

عکسی که در حال مشاهده آن هستید نمونه ای از اتو قدیمی میباشد که بسیار ظاهر جالبی دارد و همانطور که مشخص است ساختاری همانند اتو بخار های امروزی دارد.

اگر بخواهیم دلیل به وجود آمدن این وسیله را توضیح دهیم در اصل اتو به وجود آمد تا لباس های خیس را خشک کند این تعریفی کلی برای این محصول میباشد اما رفته رفته کاربری آن مقداری تغییر کرد و تبدیل شد به وسیله ای برای از بین بردن چین و چروک لباس ها!

اگر بخواهیم کلمه اتو را ریشه یابی کنیم ایم کله در اصلی ترکی هست ( utu ) و اصلیت این کلمه به ترکی استانبولی بر میگردد و به معنای شعله ور شدن میباشد.

اما اتو ها از اختراعشون تا به امروز از هر لحاظ تغییرات اساسی بسیار زیادی کردند. اگر بخواهیم از نظر ظاهر صحبت کنیم خب عکس هایی که در بالا مشاهده میکنید رو با اتو بخار امروزی مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت علم و تکنولوژی بشوید.

اتوهای امروزی دارای فناوری ها و تکنولوژی های بسیار پیشرفته تری نسبت به اتوهای قدیمی هستند یکی از جذاب ترین ویژگی های که چند سال است به اتو بخار اضافه شده است قابلیت خاموشی خودکار میباشد.

همه ما حداقل یکبار تجربه سوزاندن انواع لباس و پارچه را داریم اما با ویژگی که در بالا ذکر شد و در اتو تفال هم وجود دارد باعث میشود دیگر لباس ما دچار سوختگی نشود به طوری که اگر بیشتر از 10 ثانیه اتو ثابت و بدون حرکت بر روی لباس و پارچه قرار بگیرد به صورت خودکار خاموش میشود.

این فقط یکی از کاربرد اتوهای امروزی میباشد ویژگی هایی که طی این سال ها به اتو اضافه شده است بسیار زیاد است که به ترتیب به آن ها خواهیم پرداخت.

 

1 - تنظیم خودکار بخار

به وسیله این ویژگی دیگر نگران سوختن لباس در اثر حرارت بیش از حد نباشید . تنظیم بخار خودکار باعث میشود حرارت اتو بر اساس نوع لباس و پارچه به صورت خودکار تنظم شود و نیازی به تنظیمات دستی نیست.

 

2 - سیستم ضد چکه

شاید اگر 6-7 سال پیش با اتو کار میکردید چکه کردن آب و لک شدن لباس امری کاملا طبیعی بود اما امروزه این یک ایراد بسیار بزرگ است که به کمک سیستم ضد چکه حل شده است

 

3 - بخاردهی عمودی

بخاردهی عمودی هم از آن ویژگی هایی است که اگر بخواهید مبل و پرده و لباس های نازک را بخاردهی کنید بسیار کارآمد خواهد بود به وسیله این ویژگی بخاردهی عمودی باعث میشود بدون چسباندن اتو به لباس یا پارچه موردنظر چین و چروک های سطحی را از بین ببرید.

 

4 - سیستم رسوب گیر

تمامی محصولات برقی که با آب سروکار دارند بعد از مدتی رسوب آب باعث میشود نتوانند کارکرد سابق را داشته باشند که سیستم رسوب گیر این مشکل را حل میکند اما....

 

5 - مخزن رسوب گیر

مخزن رسوب گیر هم در اتوهای سری بالا در پشت اتو قرار دارد که رسوب در آن جمع شده و میتوانید آن را تخلیه کنید .

 

* فرق مخزن رسوب گیر و سیستم رسوب گیر چیست ؟!

اگر قصد خرید اتو تفال دارید سمت اتوهایی بروید که دارای مخزن رسوب گیر هستند که پشت اتو قرار دارند و به کمک یک دستگیره بیرون کشیده و میتوان رسوب آب را تخلیه کرد. اما سیستم رسوب گیر که در اتوهای سرو پایین تر و اقتصادی تفال وجود دارد به صورت یک سوزن هست که میتوان رسوب را تخلیه کرد.

 

6 - قدرت بیشتر یا حجم بخار بیشتر ؟!

قدرت و حجم بخار 2 عامل اساسی در انتخاب اتو بخار هستند . قدرت میزان حرارت اتو و حجم بخار میزان خروجی بخار را تایین میکند که هرچه قدر این حجم بیشتر باشد سریعتری چین و چروک های لباس برطرف میشود.

 

 

مقایسه مهمترین رکن در خرید هر محصولی در بازار میباشد ، ما هم قرار است بهترین اتو بخار های تفال را به شما معرفی کنیم تا بهترین تصمیم را هنکام خرید بگیرید.

1 - اتو بخار تفال مدل FV9848

 

 

با اطمینان میتوانیم بگوییم اتو تفال 9848 بهترین اتو بخار ساخته شده تفال میباشد لازم به ذکر است این اتو بخار تفال ساخت فرانسه است و در زیر به مشخصات آن خواهیم پرداخت.

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

از حق نگذریم ظاهر این اتو بخار هم بسیار جذاب است همچنین به دلیل طراحی جدید که دارد بسیار ارگونومیک و خوش دست است و باعث میشود حس بسیار خوبی هنگام اتو کشی لباس داشته باشیم.

نکته قابل توجه درباره اتو 9848 تفال جدید بودن آن میباشد و ساخت سال 2019 میباشد.

 

2 - اتو بخار تفال مدل FV9845

اتو تفال 9845 هم تمامی ویژگی های بالا را دارد و تنها تفاوتش در رنگ میباشد که آن را بسیار پرطرفدار کرده است .

 

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

دارای سیستم خاموشی خودکار بسیار حرفه ای

دارای سیستم رسوب گیر و مخزن رسوب گیر

دارای فناوری ضد چکه

دارای تنظیم بخار اتوماتیک

دارای بخاردهی عمودی

 

 

این اتو هم برای سال 2019 میباشد و رنگ مسی آن بسیار پرطرفدار و جذاب است به همین دلیل هم رقابت بسیار تنگاتنگی با اتو 9848 دارد.

 

3 - اتو بخار تفال مدل FV9747

اتو تفال 9747 هم از آن اتو های خوش فروش بازار است که به دلیل قیمت پایینتر نسب به رقبایش فروش بسیار عالی را تجربه کرد

قدرت 3000 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

این اتو محصول سال 2018 میباشد و به سبب زیایی ساخت فروش چندهزارتایی را در ایران تجربه کرد

 

4 - اتو بخار تفال مدل FV9740

اتو 9740 تفال هم مانند اتو قبلی است و همان مشخصات را دارد با این تفاوت که رنگش متفاوت است و قدرت و حجم بخار کمتری هم دارد

قدرت 3800 واتی

دارای حجم بخار 230 گرم در دقیقه

سیستم خاموشی خودکار

مخزن رسوب گیر

بخاردهی همودی

درباره این اتو میتوان به رنگ بسیار جذابش اشاره کرد که هر خریداری را مجذوب خودش میکند.

 

5 - اتو بخار تفال مدل FV4981

حالا میرسیم به یک اتو بخار اقتصادی تفال که دارای بسیار از آپشن ها است و همچنین به خاطر قیمت مناسبش حسابی پرفروش است

 

دارای قدرت 2700 وات

حجم بخار 180 گرم در دقیقه

سیستم قطع کن خودکار

سیست رسوب گیر

تنظیم خودکار بخار

همانطور که مشخصات رو خوندید این اتو دارای بسیاری از ویژگی های اتو های رده بالا است با این تفاوت که قدرت پایینی دارد اما برای استفاده روزمره مناسب است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به تاریخچه و دلیل پیدایش اتو بخار پرداختیم و ویژگی هایی که انو بخار امروزی دارند را گفتیم همچنین بهترین مدل اتو بخار تفال هم بررسی کردیم برای خرید انتخاب های شما بسیار زیاد است سعی کنید قبل از خرید اتو این مقاله را به خوبی بخونید.

 



تاريخ : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | 16:14 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.