مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

چگونه بهترین سالن زیبایی را انتخاب کنیم؟

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

چگونه بهترین سالن زیبایی را انتخاب کنیم؟

سالن های زیبایی در زندگی خانم ها نقش بسیار موثری ایفا می کند. چرا که اکثر خانم ها برای رفع مشکلات زیبایی خود مجبور هستند به مراکز زیبایی مراجعه کنند. سالن های زیبایی نسبت به قدیم خدمات بسیار گسترده تری ارائه می دهند و به یک مرکز جامع آرایشی و زیبایی تبدیل شدند. اول از هر کاری برای مراجعه به یک سالن زیبایی باید دقت کنید که دارای مجوز ارائه خدمات زیبایی هست یا نه و آیا تمام اصول بهداشتی را رعایت می کند؟

اگر نمی دانید برای انجام خدمات زیبایی و رفع نیازهای آرایشی و بهداشتی به کدام مرکز زیبایی مراجعه کنید، بهتر است در این مقاله همراه ما باشید. هدف از ارائه این مقاله معرفی ۱۰ تا از بهترین سالن زیبایی درتهران می باشد تا شما نیز با آنها آشنا شوید.

چگونه یک سالن آرایشی خوب انتخاب کنیم؟

همیشه با مراجعه کردن به یک سالن زیبایی جدید با حرف ها و جملات تکراری مانند قبلا موهات رو کجا کوتاه کردی یا ابروهاتو قبل از چه کسی برداشته است؟ مواجه می شویم. این کلمات همیشه برای مطرح کردن خدمات و حرفه ای سالن زیبایی ایجاد می شود تا به شما بفهماند از این به بعد فقط به این سالن مراجعه کنید.

چگونه یک سالن آرایشی خوب انتخاب کنیم؟

اگر ساکن تهران هستید و از مراجعه به سالن‌ های متعدد خسته شده اید دیگر نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با ویژگی های مهم یک سالن زیبایی آشنا می کنیم تا بهتر بتوانید بهترین سالن زیبایی در تهران را انتخاب کنید.

مهمترین اصل یک سالن زیبایی رعایت نظافت و بهداشت محیط است.

برای انجام هر اقداماتی مانند برداشتن ابرو یا میکاپ و هر چیز دیگری اولین ویژگی مهم سالن زیبایی رعایت نظافت و بهداشت است‌. معمولاً سالن هایی که به صورت کاملا حرفه ای در این زمینه فعالیت می‌کنند قبل از هر چیزی به این مسئله اهمیت می دهند و روزانه به صورت چند بار تمام وسایل را ضدعفونی می کنند. همچنین تمام پرسنل سعی می کنند محیط آرایشگاه را تمیز نگه دارند. تمیز نگه داشتن وسایل آرایشگری مانند تجهیزات مورد نیاز برای کوتاهی مو و یا اصلاح ابرو بیشتر از هر وسیله دیگری در آرایشگاه اهمیت دارد. پس فراموش نکنید با مراجعه به آرایشگاه حتماً به وسایل سالن و محیط اطراف با دقت نگاه کنید و در صورتی که با عدم رعایت نظافت و بهداشت مواجه شدید دیگر برای انجام اقدامات زیبایی با آن سالن مراجعه نکنید.

مدیریت زمان و خوش قولی به مشتریان

برخی از آرایشگاه ها اگرچه با تعیین وقت قبلی مراجعه می کنید اما باز هم باید زمان زیادی منتظر بمانید. در واقع مشتریان خود را مجبور می کنند ساعت های زیادی در آرایشگاه بمانند تا نوبتشان شود. این موضوع باعث خستگی زیاد مراجعین می‌ شود و حتی باعث می‌ شود فرد به خاطر مشغله های زیاد دیگر به چنین آرایشگاهی را برای اقدامات زیبایی خود مراجعه نکند. پس قبل از مراجعه به ساعت کاری سالن مورد نظر خوب دقت کنید و در صورتی که وقت شما را در زمان های نامناسب مشخص کرد، بدانید که نظم و زمانبندی کارشان اصلاً مناسب نیست.

 



تاريخ : چهار شنبه 18 آبان 1401 | 16:20 | نویسنده : mm |

جدیدترین اخبار پزشکی افزایش شیوع آنفولانزا

 

اخبار پزشکی آنفولانزا و سرما خوردگی در مدنیوز

 آنفلوآنزا در حالیکه هنوز زمستان نیامده، زودتر از انتظار رسید، اکنون در جامعه با یک جهش و تعداد رو به افزایش بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به خصوص دانش آموزان روبه‌رو شدیم، در واقع آنفلوآنزا امسال زودتر از سال‌های قبل شیوع پیدا کرد، در سال‌های قبل معمولا از اواسط آبان با افزایش موارد آنفلوآنزا مواجه می‌شدیم اما امسال چند هفته زودتر شروع شد و ادامه خواهد داشت.

برخی از پزشکان بر این باورند که دلیل همه گیری شیوع آنفلوآنزا زودتر از معمول کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، در یکی دو سال قبل مردم به دلیل نگرانی از شیوع کرونا از ماسک استفاده می‌کردند اما الان که آمار موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا کاهش پیدا کرده واز وقتی که مردم ماسک‌ها را کنار گذاشتند در چنین شرایطی اگر یک نفر به آنفلوآنزا مبتلا شود زنجیره ابتلای سایر افراد هم شروع خواهد شد و گسترش پیدا می کند. جدید ترین اخبار پزشکی مد نیوز مربوط به آنفولانزا را می توانید از طریق سایت مد نیوز دنبال کنید.

آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه نگیرید

آنفلوانزا یکی از شایع ترین بیماری های فصل سرماست که منشا آن ویروسی بوده وباعث عفونت دستگاه تنفسی انسان می شود، این  عفونت ویروسی بینی، گلو و ریه‌ها را درگیر کرده ولی  معمولا از نظر بالینی با سرماخوردگی معمولی اشتباه می‌شود ولی از آن خیلی شدیدتر است و به صورت  ناگهانی بروز می‌کند.

وی، لرز، تب، سردرد، گلودرد، سرفه، آبریزش و گرفتگی بینی، درد و ضعف عضلانی و بی‌حالی را از شایع ترین علایم آنفلوآنزا دانست و افزود: ممکن است برخی از بیماران تهوع، استفراغ و اسهال هم داشته باشند و  این بیماری دارای عوارض جدی در کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال می باشد. 

نحوه انتشار آنفلوانزا چگونه است؟

خسرونیا اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا از طریق ترشحات تنفسی بیماران در اثر سرفه یا عطسه گسترش می‌یابد ولی از طریق دست دادن و تماس با وسایلی که فرد مبتلا به آن‌ها دست زده است نیز منتقل می‌شود. این بیماران از دو روز قبل تا ۲۴ ساعت پس از فروکش کردن تب، ناقل بیماری هستند. بعضی از افراد ممکن است مبتلا به این ویروس شوند ولی هیچ علائمی نداشته باشند و همزمان ویروس را به دیگران منتقل کنند.

وی با بیان اینکه مکانهای پر جمعیت مانند اتوبوس و مترو می تواند عامل انتقال ویروس آنفلوانزا باشد، تصریح کرد: در شرایطی که ویروس آنفلوآنزا ممکن است ساعت ها در محیط سرد و رطوبت کم در محیط زنده بماند و ترشحات آلوده را منتقل کند، به همین دلیل به همه افراد توصیه می شود در این مکانهای بسته حتما ماسک بزنند و دستهای خود را ضدعفونی کنند.

 



تاريخ : شنبه 14 آبان 1401 | 16:15 | نویسنده : mm |

پورت شیمی درمانی چیست؟

پورت شیمی درمانی از یک لوله ی سیلیکونی و انعطاف پذیر تشکیل شده است که پورت را به رگ مرکزی بدن متصل می کند و هر گونه تزریق دارو، سرم و خون از طریق پورت و لوله اش روی رگ مرکزی انجام می شود.

شیمی درمانی برای درمان بیماری هماتولوژی و انکولوژی مانند سرطان می باشد و به نوعی از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

در این نوع درمان از داروها و قرص های شیمیایی برای از بین بردن توده های سرطانی استفاده می شود. یکی از روش های تزریق دارو به بدن بیمار استفاده از پورت می باشد.

استفاده از این روش بسیار مفیدتر است چون ترزیق زیاد خون یا دارو با استفاده از سرنگ علاوه بر درد و ناراحتی زیاد، باعث سوراخ شدن رگ های خونی و مسدود شدن و نازک شدن آنها می شود.

همچنین برخی مواقع داروها و مواد شیمیایی که تزریق می شوند بسیار سوزاننده می باشند که بهتر است به جای تزریق مستقیم به رگ از پورت استفاده شود.

پورت شیمی درمانی دستگاه کوچکی می باشد که در سمت راست قفسه ی سینه و زیر پوست قرار می گیرد. پزشکان از این پورت برای تزریق دارو، خون به رگ بیمار و نمونه گیری استفاده می کنند.

طریقه کاشت پورت زیر پوست

بهتر است عمل پورت گذاری حداقل یک هفته قبل از شیمی درمانی انجام شود چون این کار عوارض جانبی آن را تا زمان انجام شیمی درمانی کاهش می دهد.

عمل پورت گذاری با یک عمل ساده انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست و با یک بی حسی موضعی ساده هم هیچ دردی احساس نمی شود. ابتدا روی پوست برش کوچکی انجام می شود و پایه ی پورت در آن جا قرا می گیرد سپس لوله ی پورت از طریق سونوگرافی هدایت می شود و از رگ موجود در زیر چانه و گردن می گذرد تا بالای قلب میرسد در آخر نیز پوست اطراف پورت با استفاده از نخ قابل جذب دوخته می شود.

انواع لوله (کاتتر)

لوله های مربوط به پورت ها انواع مختلفی دارند ولی در حالت کلی همه ی آنها کار مشابهی انجام می دهند و تفاوت آن ها در محل قرارگیری آنها می باشد:

  • کاتتر PPIC: این کاتتر توسط دکتر یا پرستار با تجربه و آموزش دیده داخل رگ موجود در آرنج قرار داده می شود. برای انجام این کاشت نیازی به بیهوشی نیست و با یک بی حسی موضعی ساده هم می تواند این عمل را با موفقیت انجام داد.

  • کاتتر Hickman: این کاتتر توسط دکتر یا پرستار با تجربه و آموزش دیده داخل رگ موجود در قفس سینه قرار داده می شود. این کاتتر از رگ موجود در گردن می گذرد و به قسمت بالایی قلب که رگ مرکزی بدن در آن جا قرار دارد ختم می شود. برای انجام این عمل علاوه بر بی حی موضعی از قرص های خواب آور و آرامش بخش نیز استفاده می شود.

این پورت همراه کاتتر می تواند به مدت چند هفته یا چند ماه بر روی بدن باقی بماند.

مزایای استفاده از پورت شیمی درمانی

  • شیمی درمانی مناسب بیماری هایی می باشد که به طور مداوم از بیماری نمونه گیری انجام می شود و در طول درمان تزریقات زیادی با سرنگ انجام می شود. استفاده ی بیش از حد از سرنگ به مرور زمان باعث سوراخ شدن و ناطدک شدن رگ ها می شود که این هم یک مشکل اضافه می شود.

  • در طول روز بدون هیچ نگرانی و دردی، نمونه گیری و تزریقات مداوم انجام می شود.

  • خطر آسیب به بافت و عضله را کاهش می دهد.

  • با استفاده از پورت شیمی درمانی می توان هر گونه عملیات لازم را در خانه نیز انجام داد.

جه خرید پورت شیمی درمانی میتوانید باتجهیزات پزشکی سدان در تماس باشید



تاريخ : سه شنبه 3 آبان 1401 | 19:14 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.